Dag Marijn

Gisteravond is Marijn overleden aan de gevolgen van kanker. Marijn was 48 jaar en trotse moeder van Kjeld en Boris. Ze heeft zo lang als mogelijk geprobeerd vast te houden, want ze wilde en kon haar gezin niet loslaten.

Velen zullen Marijn kennen van haar ‘Longtrutjes’ account op Instagram, waar ze zo eerlijk mogelijk het proces rondom haar ziekte heeft vastgelegd. Ook deelde ze veel foto’s, want fotograferen vond ze heel erg leuk om te doen. Het liefste mensen en nog liever in Rome, de plek waar ze zo graag was.

Marijn wilde graag verschil maken en zette in 2019 ‘Griekse Gijsjes’ op. Samen met haar vriendin Yvonne maakte ze een website, waar ze het patroon om Gijs de Giraf te kunnen haken deelde in de hoop dat zoveel mogelijk mensen mee gingen haken, wat gebeurde. De gehaakte knuffels worden verzameld en opgestuurd naar ‘Movement on the ground’, een organisatie die zich inzet op Lesbos om de situatie van vluchtelingen te verbeteren. De Gijsjes worden daar uitgedeeld aan kinderen, zodat ze iets van zichzelf hebben in de vluchtelingenkampen.

Op 28 november 2020 mochten wij iets voor haar doen. Marijn wilde zo graag naar de bioscoop met haar gezin, om hun lievelingsfilm Cars te kunnen zien. Ondanks de lockdown ging de Cacaofabriek speciaal voor haar open en ze heeft enorm genoten deze dag en mooie herinneringen gemaakt: https://www.stichtingngng.nl/2020/11/30/wens-voor-marijn/

Lieve Marijn, dank voor je openheid en fijne gesprekken, weet dat juist door jouw openheid en het eerlijk delen van ook de pijn en het verdriet, jij tot grote steun bent geweest voor andere mensen met kanker.

We wensen haar man Jeroen, zonen Kjeld en Boris, haar moeder en tweelingzus Lonneke en iedereen die haar liefhad, heel veel sterkte en liefs.

Team No Guts No Glory <3