No ABBA No Glory!

Collega’s van Hans riepen onze hulp in om zijn wens uit te laten komen en we zijn direct in actie gekomen. Als je zijn verhaal leest, begrijp je meteen waarom.

‘Ik ben Hans Douma, 44 jaar. Nu één jaar geleden hadden we als gezin net een drukke periode achter de rug met de aankoop van ons nieuwe huis en de verkoop van ons oude huis. Een mentaal en fysiek zware periode. In februari 2020 ben ik erg ziek geweest; een grote griep waarvan ik maar niet goed herstelde. De huisarts zei dat ze het even zou aankijken en ‘we’ actie moesten ondernemen als het na de vakantie niet goed zou zijn met mijn bloed.

Zo ver is het niet gekomen omdat ik in de zomervakantie 2020 opnieuw ziek werd en mijn galblaas voor problemen zorgde. De vakantie werd afgebroken en de dag van terugkeer bracht ik door op de spoedeisende hulp. Dit bezoek was de start van een achtbaan waar ik (en mijn gezin) liever niet had gezeten. In augustus 2020 bleek dat ik MDS had die zich in december 2020 had ontwikkeld naar Leukemie. Een grote schok maar we hadden vertrouwen in het aanslaan van de behandelingen die in januari 2021 zouden beginnen.

In januari 2021 ben ik begonnen met een aantal chemokuren die mijn lijf en ziekte allemaal hebben weerstaan. Ik ben flink ziek geweest maar de beenmergpuncties lieten telkens weer zien dat er in de ziekte niets was veranderd. In april 2021 hoorde ik van mijn hematoloog dat er niets meer aan te doen was. Ik ben officieel uitbehandeld en de verwachting is dat ik binnen enkele maanden kom te overlijden. Heel heftig en moeilijk. Dit was niet het plan voor mij en mijn gezin.

Nu, een paar weken later, heeft de paniek plaats gemaakt voor berusting en het maken van plannen voor de laatste periode van mijn leven. De laatste periode van mijn leven staat in het teken van genieten; herinneringen maken. Eigenlijk zijn de belangrijkste momenten thuis in mijn gezin. Het opstarten van de dag en het naar bed brengen van de kinderen. Daar geniet ik heel erg van. Maar er is ook een bescheiden ‘bucketlist’ met daarop dingen die ik nog zou willen meemaken.

Op een bucketlist zet je, volgens mij, gewoon alles wat je leuk lijkt. ABBA is daar één van voor mij. Een guilty pleasure waar ik regelmatig van geniet. Wat zou het leuk zijn om dat eens te kunnen ervaren. 1 miljard euro heb ik niet op de plank liggen dus ik zou ze niet weer bij elkaar kunnen brengen. Hoe leuk is dan ook dit initiatief van mijn collega’s om via de stichting een concert van ABBA Fever mogelijk te maken. Ik heb een paar tranen gelaten en ben nu voorbereid op een mooie onvergetelijke ervaring! Heel erg bedankt!’

We vinden het ontzettend fijn dat we zijn wens kunnen laten uitkomen. Samen met Tivoli Vredenburg zijn we nu alles aan het organiseren en zeer dankbaar voor hun enorme inzet en toewijding om op zo’n korte termijn snel te schakelen en deze productie op te zetten. Op zondag 30 mei zal ABBA Fever (https://www.abbafever.nl/) optreden in Tivoli, speciaal voor Hans en zijn gezin. De band is zeer enthousiast dat ze voor Hans mogen spelen en gaan alles uit de kast trekken.

Dit concert zal via een livestream te volgen zijn, met grote dank aan het team van Tivoli. Dit betekent dat alle vrienden en familie van Hans mee kunnen kijken en dansen, veilig vanuit hun eigen woonkamer en zo op deze manier toch samen herinneringen te maken. En geluk te delen. We gaan ervoor zorgen dat verder iedereen die wil, live mee kan genieten van dit concert. De link voor de livestream en de tijden gaan we nog delen.

We wensen Hans en zijn gezin veel voorpret en gaan er alles aan doen om er een onvergetelijke dag van te maken!

Wil jij ook dat we onbetaalbare herinneringen kunnen blijven geven?
Steun ons dan: https://www.stichtingngng.nl/doneer-nu/
Het maakt echt verschil.