‘Erbarme Dich’ voor Peter

Deze wens begon met een vraag van Marinella:

‘De lievelingsoom van mijn man René heeft alvleesklierkanker en behandeling is onmogelijk. Nu is hij 8 maart jarig en het lijkt er nu op dat hij dat nog gaat halen. Hij is weg van de Matthäus Passion. Nu willen we hem verrassen met een paar musici/zangers die op zijn verjaardag een stuk uit die Matthäus Passion kunnen spelen. Ik heb alleen geen idee waar ik moet starten. Ik hoop dat je mee kan/wil denken.’

Uiteraard wilden wij dat. Na een telefoongesprek afgesproken dat we, zoals we dat vaak doen, Twitter zouden inzetten om muzikanten te vinden.

Deze tweet werd veelvuldig gedeeld en er kwamen behoorlijk wat reacties.
Heel fijn hoe onze achterban altijd zo meedenkt!

Ondertussen was er contact met de gemeente en bleek dat er 2 muzikanten mochten komen optreden.
We legden contact met violiste Irene Bossier (https://www.irenebossier.com/) en zij gaf aan dit te kunnen en willen spelen. Samen met haar man Cor op Cello.

Ze zouden het stuk ‘Erbarme Dich’ aanpassen zodat het geschikt werd voor twee muzikanten.
Ook overlegde ze met Marinella welke andere nummers toegevoegd mochten worden aan het huiskamerconcert.

(No Guts No Glory vindt het erg belangrijk dat muzikanten worden betaald voor hun inzet, werk en talent. Zeker in een tijd waar juist veel muzikanten omzet mislopen omdat er geen optredens plaats mogen vinden. Het spreekt dus voor zich dat NGNG de muzikanten tegen het normale tarief zal betalen)

Gisteren was het zover. René en Marinella stonden klaar om Cor en Irene op te vangen en te begeleiden naar het huis van Peter en Tony.

En toen begon het speciale optreden:

Het was indrukwekkend prachtig.
Peter heeft samen met zijn vrouw intens genoten van het concert.
Hand in hand, samen herinneringen maken.
Peter zei: ‘Een mooier cadeau had ik niet kunnen krijgen op mijn laatste verjaardag.’
We zijn dankbaar dat we dit hebben mogen organiseren.
Muziek kan zoveel brengen, deze beelden zeggen alles.

Wil jij ook dat wij bijzondere wensen en belevenissen kunnen blijven organiseren voor mensen met kanker en hun mantelzorgers?
Steun ons https://www.stichtingngng.nl/doneer-nu/.
Dank je wel, het maakt echt verschil.