Wens voor Nicole

We kregen een bijzondere mail van Nicole die hulp vroeg bij het organiseren van haar vriendin Nicole.

Wij willen heel graag jullie hulp inroepen bij het (coronaproof) organiseren van de 40e verjaardag van onze vriendin Nicole Verjans op donderdag 25 februari. Een heel bijzondere verjaardag, omdat de artsen haar hadden verteld dat ze die niet zou halen. Maar dan kenden ze Nicole niet. Graag stel ik haar aan jullie voor.

Wie is Nicole
Trotse, alleenstaande mama van de 15-jarige Mitch met (oa) zeer complex downsyndroom. Houdt van Feyenoord, feesten en Diggy Dex maar ook van haar tuintje, in bad liggen en vrienden om haar heen. In 2014 de diagnose weke delen kanker. Na 33 bestralingen en een operatie leek het goed te gaan. Totdat in januari 2018 nieuwe tumoren in haar buik de kop op staken. Diagnose: Palliatief. Met die diagnose ging ze om, zoals ze met alle tegenslagen omgaat: Head up, smile en doorrrrrrrr.  Dat geeft aan hoe ze in het leven staat. Momenteel heeft ze nog steeds levensverlengende chemo’s. Inmiddels al veel meer dan de oncoloog ooit heeft gezien. Dat ze er nog is, is een klein wonder. Dat ze 40 jaar mag worden is een wonder. Wij willen dat wonder met haar vieren.

Wie zijn wij?
Wij zijn #teamfakjoukanker. 8 vrouwen met allemaal verschillende achtergronden, interesses, levens en opvattingen maar allemaal kanker.  Sommigen hersteld, anderen nog steeds herstellende en twee palliatief. We hebben elkaar gevonden op Instagram en vanaf februari 2019 beloofd om samen het leven te vieren en er keihard alles uit te halen.  En dat doen we! Door samen bijzondere dingen te ondernemen zoals het passen van bruidsjurken of het maken van een ring voor elk van ons, door naar concerten te gaan (toen het nog mocht), door samen vakantie te vieren en vooral door er altijd voor elkaar te zijn. Door dik en dun. Tot ons grote verdriet zijn we nooit meer compleet sinds het overlijden van Berdine maar zij blijft altijd bij ons en iedere samenkomst proosten we op het leven en op haar. Zoals we dat in de toekomst ook ooit gaan doen voor Nicole. En voor Romy. Zij vormt met Nicole het duo ‘The Wifeys’; palliatief bindt. Zij hebben elkaar als hartsvriendinnen gevonden.

Lieve mensen van No Guts No Glory, wij hopen dat jullie ons kunnen helpen om een geweldig 40e verjaardagsfeest voor Nicole te organiseren. De verjaardag die ze niet had verwacht te halen. Laten we van deze, waarschijnlijk laatste verjaardag, ook de mooiste maken. Laten we samen het leven vieren.

Na wat fijne telefoongesprekken hebben we samen een mooi plan kunnen maken en gisteren was de grote dag.

We huurden de mooiste en grootste roze limo bij https://www.limoexclusief.nl/ waar we, heel fijn, korting kregen.
Nathalie, eigenaresse van dit bedrijf, heeft er echt een feestje van gemaakt.
Met luide muziek kwam ze de straat van Nicole inrijden:

Nicole was compleet verrast, ze had altijd al eens in een limo willen rijden.

Terwijl zij ging rijden, waren haar vriendinnen met hulp van onze vrijwilligers de voortuin aan het versieren.
Peter van Elderen, onze vrijwilliger, was naar Geleen gereisd met ons knuffelscherm.
En onze andere vrijwilliger Ellen Jansen, was er om alles vast te leggen met haar camera.
Ze zal daar een mooie video van maken en aan Nicole geven, zodat ze nog zo vaak als ze wil, deze dag kan herbeleven en zien hoeveel mensen om haar geven.

Bij terugkomst was haar tuin versierd en kwamen talloze vrienden en familie in een parade langs haar huis gereden.
Veel auto’s waren versierd en reden toeterend langs Nicole.
Een grote optocht van mensen die op deze manier, toch Nicole konden feliciteren met deze speciale mijlpaal.

Nicole, nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag!
Wat ben je gezegend met zulke prachtige vriendinnen.
We vinden het fijn dat wij een bijdrage hebben mogen leveren aan deze bijzondere dag.
De video zal snel jouw kant opkomen en geniet nog maar flink na!

Wil jij ook dat wij bijzondere wensen en belevenissen kunnen blijven organiseren voor mensen met kanker en hun mantelzorgers?
Steun ons https://www.stichtingngng.nl/doneer-nu/.
Dank je wel, het maakt echt verschil.