Voor Sander

Terwijl ik vol gezonde spanning en enthousiasme zit te wachten op de eerste beelden van de wens voor Nicole die zo gaat plaatsvinden, wil ik even een persoonlijk stukje delen.

Morgen zou hij jarig zijn.
Sander Gerritsen, oprichter van onze stichting No Guts No Glory en mijn lieve broer.
Het ene jaar kan ik er beter mee omgaan dan het andere, zoals dat gaat met missen.
Dit jaar vind ik het moeilijk want ik mis hem, zo ontzettend hard.
Zijn stem, muziektips, het samen in lachstuip schieten om de meest simpele dingen en -inmiddels- mis ik zelfs zijn ongevraagde advies, wat ik vroeger nog wel eens flink irritant vond 🙂

Verdriet kan je niet regisseren. Was het maar zo makkelijk.Wat ik wél kan is steeds opnieuw dat verdriet proberen om te buigen naar kracht.
Kracht om iets moois te doen voor ander.
Dat is ook één van mijn katalysatoren om dit werk te kunnen blijven doen, naast dat ik bovenal oprecht geloof dat we met NGNG verschil kunnen maken voor mensen die het zo hard nodig hebben.

Omdat het morgen zijn geboortedag is wil ik daar op een positieve manier bij stilstaan.
Positief, omdat Sander dan wellicht een kort, maar mooi leven heeft gehad én dankzij hem, NGNG bestaat.
Sinds wij shirts verkopen om geld in te zamelen voor onze stichting, krijg ik de meest bijzonder foto’s daarvan terug van onze achterban.
Vrolijke foto’s van mensen op festivals of tijdens concerten (toen het nog mocht) of op vakantie.
Grappige foto’s, omdat iemand iets heel geks doet, juist omdat er No Guts No Glory opstaat, of artiesten die het dragen tijdens een optreden.
Vaak wordt het shirt ook gedragen naar behandelingen of onderzoeken in het ziekenhuis, of om iemand te eren die er niet meer is.
Er zijn ook een aantal lieve mensen die ik mocht ondersteunen, begraven in dit shirt, omdat zij dit graag wilden.
Dat raakt.
Het is inmiddels zoveel meer dan ‘een shirt’.

Daarom kwam ik op het volgende idee.Wat ik jullie wil vragen is om morgen ons No Guts No Glory shirt te dragen, met ontzettend veel trots.
Misschien kan je een foto delen en vertellen voor wie jij het shirt draagt, en of wie je mist.
Met de hashtag #NoLoveNoGlory, want de liefde blijft, ook als iemand er niet meer is.
En hopelijk heb je morgen ook de ruimte om iets moois te doen voor een ander.
Hoe klein ook, alle lieve gebaren naar een ander maken al heel veel verschil.

Alvast dank als je mee wil doen aan deze dag.
Voor Sander en voor iedereen die het nodig heeft.
Maak het mooi en echt, No Love No Glory.

Liefs,
Ellen