Wat een rit! Stefan fietste 1500 km voor cultuur en NGNG #CloseConnection2020

Vorige week fietste Stefan School, programmeur van De Pul in Uden, langs 60 poppodia (in totaal maar liefst 1500 km!) om aandacht te vragen voor de culturele sector en om geld in te zamelen voor ons https://www.stichtingngng.nl/2020/12/24/ngng-is-het-goede-doel-voor-close-connection-fietstocht-langs-1-500-kilometer-poppodia/.

Wat een waanzinnige actie en prestatie!

Hij versleet 5 fietsen, 2 banden én zijn enkel maar ondanks alles bleef hij lachen. Zelfs tijdens storm, kou en regen.

Wat hielp, is dat er onderweg mensen waren om hem aan te moedigen, wat lekkers en warme thee te brengen, zoals Marijke Roskam dat deed nadat ze op Twitter zag dat hij in de buurt fietste.

Foto: Marijke Roskam

Onderweg kwam er ook steeds meer aandacht van de media, die kan je hier teruglezen: https://www.stichtingngng.nl/projecten/media-aandacht-voor-de-fietstocht-van-stefan/ en soms stond Stefan extra vroeg op om een interview te doen voordat hij ging fietsen.

Stefans enkel werd steeds dikker en pijnlijker en na contact met een fysiotherapeut bleek dat zijn enkel was ontstoken.

Na goed overleg en ondanks de pijn besloot hij toch door de fietsen.

Hij moest en zou de tocht afmaken en nog steeds met een lach.

Wat. Een. Bikkel!

Alle poppodia onderweg werden vastgelegd, alle dichte deuren want daar gaat een poster van gemaakt worden. Maar ook vaak een foto met Stefan ervoor.

In Amsterdam kwam onze directeur Ellen de mannen aanmoedigen, ibuprofen, handdoeken, extra kleding en oliebollen brengen

In Haarlem stond onze vrijwilliger Valerie klaar:

En in Twente was onze David er ter ondersteuning

De laatste twee dagen besloot Jeroen, de broer van Stefan mee te gaan fietsen om Stefan te steunen. En dat was zeer welkom want alle kilometers door weer en wind begon Stefan toch echt te voelen.

De laatste dag, op 31 december, werd erg bijzonder.

Het begon in Bergen op Zoom, waar Natasja, die zich al jaren inzet nadat wij haar lieve schoonzus hebben mogen ondersteunen, al een tijd stond te wachten om Stefan een cadeautje te geven en aan te moedigen

Daarna door naar Breda, waar werd uitgekeken naar zijn komst:

Stefan en zijn team zijn zeer indrukwekkend onthaald bij de MEZZ.

Vrienden en familie van Mo (https://www.stichtingngng.nl/2020/10/20/dag-lieve-mo/) die nog maar recentelijk is overleden, stonden hem op te wachten.

Nadat eerst 2 medewerkers van de MEZZ (Erik van Elk, Pieter Floris) en Henry Willems (vriend van Mo) hem tegemoet waren gefietst, kwamen ze samen aan in Breda.

De moeder van Mo overhandigde Stefan een tasje met een shirt van Mo’s band.

Heel bijzonder dat zijn nabestaanden bij elkaar zijn gekomen -uiteraard op gepaste afstand- om Stefan te steunen.
Hartverwarmend!

Uiteindelijk kwam hij ‘s avonds aan bij zijn eigen poppodium, De Pul in Uden waar hij werd opgewacht door vrienden, familie en collega’s. Gesloopt maar voldaan!

We willen in de eerste plaats Stefan bedanken, dit is zo’n ongekende prestatie!

Maar ook zijn team onderweg: Wout, Mathijs, Cas en Jeroen.

De mensen achter de schermen van De Pul: Mirte, Saskia, Hugo, Kay en Gijs.

Fletcher Hotels die de overnachtingen mogelijke maakte.

Onze ambassadeur Michiel Veenstra, die veel aandacht aan deze actie heeft gegeven op KINK.

En uiteraard iedereen die heeft gedoneerd, berichten heeft gedeeld, hem onderweg of online heeft aangemoedigd, het was geweldig en hartverwarmend!

Stefan heeft meer dan € 11.000 (https://www.gofundme.com/f/closeconnection) ingezameld voor onze stichting.

We gaan hier hele mooie dingen van organiseren voor mensen die het hard nodig hebben, dus dank jullie wel!

Ook namens Stefan!