NGNG is het goede doel voor Close Connection, fietstocht langs 1.500 kilometer poppodia

Stefan School, onze held op twee wielen

Een geweldig einde aan een bizar jaar, dat is deze actie.

Stefan School, programmeur van poppodium De Pul in Uden, fietst van 24 t/m 31 december ruim 1.500 kilometer(!) onder de noemer Close Connection. Met de fietstocht en bijbehorende crowdfundingsactie wil hij aandacht vragen voor livemuziek en geld ophalen voor Stichting No Guts No Glory.

Wil je doneren? Dat kan via gofundme.com/closeconnection

Stefan, je bent een held! Super bedankt dat je dit doet, onze vrijwilligers door het hele land staan klaar om je aan te moedigen waar dit kan!

Uiteraard hopen we op veel media-aandacht, zodat het duidelijk wordt dat poppodia in heel Nederland het zwaar hebben op dit moment. Onze ambassadeur Michiel Veenstra zal ook op Kink FM aandacht schenken aan deze ‘tocht der tochten’ op de fiets.

Hier kun je het volledige persbericht lezen van de actie:

De Pul Uden lanceert ‘Close Connection’
Programmeur fietst 1.500 kilometer in een week langs alle Nederlandse poppodia, om aandacht voor live muziek en geld voor het goede doel

“CLOSE CONNECTION”
crowdfundingsactie voor aandacht voor livemuziek en geld voor Stichting No Guts No Glory
(gofundme.com/closeconnection)

Sinds enkele weken zijn de deuren van alle poppodia in Nederland voor de derde keer gesloten. In een vreemd jaar zijn er tal van acties georganiseerd om aandacht te genereren voor het belang van livemuziek en de schrijnende situatie in de culturele sector. Nu de deuren wederom gesloten zijn verenigen 60 Nederlandse poppodia zich middels een barre fietstocht genaamd Close Connection.

Stefan School is programmeur van het Udense poppodium De Pul en houdt wel van opvallende acties. Zo skeelert hij regelmatig van zijn woonplaats Eindhoven naar Uden (en terug, ruim tachtig kilometer) en heeft diverse uitdagende bergen beklommen. Nu gaat hij dus op zijn fiets langs alle 60 (VNPF aangesloten) poppodia, een tocht van ruim 1.500 kilometer.

Van ieder podium fotografeert hij alle gesloten voordeuren. Deze worden na afloop van de tocht grafisch opgemaakt tot een artistieke poster en wordt gepresenteerd tijdens de online versie van Eurosonic Noorderslag 2021. Alle opbrengsten van de verkoop en crowdfunding komen te goede aan Stichting No Guts No Glory.

No Guts No Glory
Stichting No Guts No Glory maakt bijzondere belevenissen en wensen mogelijk voor mensen met kanker en hun mantelzorgers. Ook zij geloven in de kracht van muziek, en veel van hun activiteiten hebben een muzikaal karakter. Zo organiseerden zij afgelopen zomer nog Jankfest, waarbij ongeneeslijk zieke Sharon Theuws haar eigen festival kreeg. (https://www.stichtingngng.nl/projecten/jankfest-2020-in-de-media/)

Partners
Om dit geheel mogelijk te maken hebben we enkele partners aan deze actie kunnen verbinden. Zo zorgt de grootste hotelketen van Nederland, Fletcher Hotels, voor alle overnachtingen van Stefan en zijn team door het aanbieden van meerdere hotelkamers in verschillende Fletcher hotels verspreid door het hele land.

Michel Veenstra is ambassadeur van No Guts No Glory en zal met Kink aandacht schenken aan de ‘tocht der tochten’ en tot slot is Kornuit Bier uit Enschede onze laatste partner in crime. Met deze partners aan onze zijde kunnen we zoveel mogelijk van de opbrengst rechtstreeks schenken aan het goede doel.

De route (onder voorbehoud)
24 december: Eindhoven, Maastricht, Heerlen, Sittart, Roermond, Venlo, Mill; 231km
26 december: Mill, Nijmegen, Arnhem, Enschede, Hengelo, Deventer, Apeldoorn, Wageningen
(overnachting Fletcher Hotel-Restaurant De Wageningsche Berg); 259km