Knuffelscherm met kerst

Foto gemaakt door William van der Voort tijdens Jankfest

Het zijn moeilijke tijden voor iedereen. We merken dat het ook bij ons weer veel drukker is met begeleiding, omdat mensen angst hebben, verdrietig zijn of gewoon heel even stoom willen afblazen. We doen heel erg ons best iedereen te ondersteunen.

Wat we vooral merken, is dat heel veel mensen zo graag even vastgehouden zouden willen worden. Maar juist onze doelgroep is extra kwetsbaar omdat ze vaak vol in de chemobehandelingen of bestralingstrajecten zitten.

Het zijn lastige afwegingen, wetende dat je niemand -die niet uit je eigen huishouden komt- mag aanraken, maar er zijn helaas ook veel mensen die weten dat dit zeer waarschijnlijk hun laatste kerst zal zijn.

Om deze reden willen we met liefde ons NGNG knuffelscherm aanbieden.

Als jij deze periode met je  lievelingsmensen hebt afgesproken om bijvoorbeeld (uiteraard volgens de richtlijnen) samen kerst te vieren en je zou ze zo graag even willen vasthouden, laat het ons weten. Dan komen we ons scherm brengen (en halen), inclusief uitleg hoe je het veilig kan gebruiken. Desinfectiemiddelen nemen we uiteraard ook mee.

We weten dat het een gek idee is en het er een beetje gek uitziet, zo’n glazen wand waar je tegenaan moet staan. Maar de mensen die het scherm tot nu toe hebben gebruikt, waren ontzettend blij om toch weer even armen om zich heen te kunnen voelen.

Mail ons maar (info@stichtingngng.nl) als je hier behoefte aan hebt, dan gaan we kijken hoe we het scherm bij jou krijgen en voel jij hopelijk heel snel even de armen van een geliefde om je heen.