10 jaar NGNG: wie gun jij muziek?

Onze vrijwilliger Peter van Elderen

No Guts No Glory bestaat in december 10 jaar en dat gaan we natuurlijk vieren! De hele maand willen we bijzondere dingen delen en we starten met een muzikale actie. Omdat we geloven in de kracht van muziek.

Kracht van muziek
We hebben gezien dat mensen in een isolement terecht kunnen komen na een diagnose, want werk en het sociale netwerk vallen soms (gedeeltelijk) weg. En de Corona-pandemie maakt dit allemaal nog veel lastiger. Ook willen mensen zo graag juist niet ‘alleen maar die kankerpatiënt’ zijn. Door bijvoorbeeld op muziekles te gaan, heb je iets positiefs om heen te kunnen, iets anders dan naar het ziekenhuis voor behandelingen. Je bent met jezelf bezig en gaat iets leren waar je hopelijk gelukkig van wordt én het kan een mooie manier zijn om via muziek te kunnen uiten wat er allemaal door je heengaat. Ook hebben we gezien dat het kinderen -waarvan een ouder kanker heeft- en waarvoor het soms moeilijker is om te verwoorden hoe ze zich voelen, het maken van muziek kan helpen.

No Music No Glory

Dus! NGNG gaat 10 mensen muzieklessen en een instrument cadeau geven. Zangles, gitaarles, you name it, wij gaan het regelen. Ook zorgen we dat de muzieklessen worden gegeven door gecertificeerde docenten (bij jou in de buurt) die uiteraard voor hun normale tarief betaald gaan worden. Wel hopen we korting te kunnen krijgen op de muziekinstrumenten dus mocht je daarbij kunnen helpen, dan horen we het heel graag! Of helpen door donateur te worden, dat kan natuurlijk ook 🙂

Voor mensen met kanker, hun kinderen of mantelzorgers
We willen dit aanbieden aan mensen met kanker. Omdat dit de doelstelling van onze stichting is. Of je nu net de diagnose hebt gehoord, bezig bent met behandelingen of als die juist al net klaar zijn. Mocht je kanker hebben en hier zelf geen behoefte hebben, mag je ook jouw mantelzorger opgeven. Misschien kan hij/zij deze uitlaatklep heel goed gebruiken. Daarnaast mag je jouw kind opgeven als één van de ouders kanker heeft.

Zo werkt het:

Heb je interesse? Mail ons dan. Je aanmelding stuur je naar info@stichtingngng.nl met je motivatie, naam en woonplaats en wat voor muziekles je graag zou willen. Je gaat akkoord met het delen van je naam en foto met instrument via onze kanalen, zodat we aan onze achterban kunnen laten zien wat er voor mooie dingen met hun donaties gebeuren.