Wens voor Marijn

Afgelopen zaterdag lieten we de wens van Marijn uitkomen in de Cacaofabriek in Helmond.
We hadden een verzoek gekregen van haar vriendin Ingrid:

‘Mijn lieve vriendin Marijn (47), mama van 2 (Kjeld 18 en Boris 15) en partner van Jeroen, heeft er voor gekozen om in januari van dit jaar te stoppen met haar behandeling die alleen nog levensrekkend en levenlust verwoestend was.

Op dit moment gaat ze erg hard achteruit en kan niemand aangeven hoeveel reservetijd ze nog heeft.
Ze beschrijft haar leven als palliatief kankerpatiënt op Instagram onder de naam longtrutjes en is daarmee helpend voor velen die hetzelfde (van nabij) meemaken.

Zij helpt ook ons, door open te staan en open te zijn, en maakt het ons op die manier zo makkelijk mogelijk om met deze ziekte en met wat haar te wachten staat om te gaan. Altijd is en blijft ze er voor anderen.

Ik zou nu zó graag iets voor haar doen!!
Kunnen jullie ons helpen?’

Samen met Ingrid hebben we gekeken naar waar we Marijn mee konden verrassen. Zo graag wilde ze nog één keer Cars zien, maar dan in de bioscoop en het liefst in de Cacaofabriek dus daar namen we contact mee op.

Wim Strijbosch, die daar hoofd muziek en film is, verleende meteen alle medewerking en we willen hem dan ook ontzettend bedanken dat we samen met hem en de Cacaofabriek deze wens hebben kunnen laten uitkomen!

Afgelopen zaterdag was het zover. De rode loper werd uitgelegd, onze vrijwilliger Robin reisde van Zwolle naar Helmond om Marijn welkom te heten namens NGNG en vrienden Ingrid en Chris zorgden dat alles wat het gezin lekker vindt, aanwezig was.

Marijn deelde na afloop op haar Instagram:

‘Cars 1, we hebben deze film in ons gezin al minstens 1000 keer gezien, thuis op de bank, in bed , in de auto naar Italië , in Italië op het strand, maar in de bios dus nog nooit. En daarom schreef onze vriendin I een mail naar stichting No Guts No Glory. En samen regelden ze een mooie voorstelling voor ons, speciaal en alleen voor ons.

We werden gevraagd om vanmiddag rond 15:30 uur naar de Cacaofabriek in Helmond komen, waar we via een lange rode loper naar de ingang liepen. Zo sjiek! Daar werden we verwelkomd door Robin van Riel van stichting no guts no glory en onze vrienden I en C.
Natuurlijk moest er even geknuffeld worden ( wel coronaproof knuffelen natuurlijk).

Daarna gingen we naar boven naar zaal 3. Toen we de binnenkwamen stond er een tafel … he-le-maal vol met alleen maar lekkers… ijs , snoepjes, m&m’s, popcorn in verschillende smaken, taai taai ( omdat ik die nu per kilo verorber) allemaal drankjes, Corona biertjes … Prosecco… Sprite … Icetea en heerlijke sapjes. En om ons hélemaal gek te maken werden er nacho’s gebracht met heerlijke warme kaas erop… zo lekker! We mochten gaan zitten en hadden de zaal helemaal alleen voor ons. Wat een luxe!

De film raakt ons alle vier en wij hebben echt weer genoten van ‘m te zien. En natuurlijk ook van de snoeptafel.

Het was zo’n leuke middag en we hebben als gezin zo genoten. Voordat mijn jongens net richting bed liepen zeiden ze allebei: ‘mam, die mensen hadden het echt sjiek geregeld’ en daar sluit ik me graag bij aan. Dank jullie wel Ellen en Robin van No Guts No Glory , natuurlijk onze I en C… jullie zijn onze lieve vrienden, en natuurlijk ook de cacaofabriek. Zo speciaal dit! Een herinnering voor altijd! Dank jullie wel!’

We zijn heel blij dat Marijn en haar gezin zo genoten hebben.
Mooie herinneringen herbeleven en samen nieuwe maken.
Dat was precies onze bedoeling.