#NoMusicNoGlory

Sander Gerritsen, oprichter van NGNG en mijn lieve broer heeft onze stichting de naam No Guts No Glory gegeven.
Niet alleen omdat het zijn lijfspreuk was, maar ook omdat hij het gelijknamige nummer van Bolt Thrower zo vet vond.

Toen ik vlak na Jankfest samenkwam met een groepje mannen die zich allemaal wilden gaan inzetten voor NGNG, omdat ze bij het festival waren geweest en hadden gezien wat de impact was, kwamen we al snel op het idee om juist dit nummer opnieuw op te gaan nemen.

We hadden namelijk bedacht dat er een campagne moest komen, #NoMusicNoGlory, om nieuwe donateurs te werven. En dan niet door zielige verhalen te delen, nee, juist door te laten voelen wat de kracht van muziek kan zijn. En hard. Want soms moet je nou eenmaal wat harder schreeuwen om gehoord te worden.

We begonnen mensen te vragen of zij mee wilden doen en bijna iedereen ze meteen ‘JA!’ (hoe gaaf is dat?).
Zelfs Karl Willetts, de zanger van het originele nummer van Bolt Thrower heeft meegedaan aan deze versie!
Uiteraard was alles wat lastiger vanwege de Covid-maatregelen maar wij vinden altijd graag een weg in de dingen die wél mogelijk zijn, dus er werd gevraagd aan artiesten of ze zichzelf en in hun eigen huis konden opnemen.
Peter van Elderen dook met Sander van Baalen de studio in om de basis op te nemen en ondertussen kregen we steeds meer bijdragen opgestuurd.

We wilden de campagne persé op 1 oktober lanceren omdat dit de internationale dag van de muziek is en ik vind het onvoorstelbaar dat het is gelukt in maar een paar weken tijd.
Ik ben dan ook naast onvoorstelbaar dankbaar aan iedereen die heeft bijgedragen, ook enorm trots.
Het is een nummer geworden om mee te schreeuwen. Juist omdat zoveel verschillende mensen en artiesten eraan hebben meegewerkt, hoop ik dat iedereen wel ‘iets’ kan vinden in dit nummer. Iets van kracht. Voor jezelf en wellicht ook voor de mensen om je heen.

Dus schreeuw mee, deel het nummer met de hashtag #NoMusicNoGlory en volg NGNG via onze kanalen.
Maar bovenal hoop ik dat jij je aan wil sluiten bij NGNG, door donateur te worden. Op dit moment hebben we een wachtlijst, omdat er ontzettend veel aanvragen met wensen zijn binnengekomen na Jankfest. We willen zo graag en met zoveel liefde heel veel mooie dingen gaan organiseren voor mensen die het heel hard nodig hebben.
En dat kunnen we doen met jouw hulp.
Dus dank je wel en NO GUTS NO GLORY!

Dan nog even dit want het nummer en de videoclip waren er niet geweest zonder de belangeloze bijdragen en hulp van deze fantastische mensen, mijn dank is niet in woorden uit te drukken.
Alleen maar liefde voor:

Devin Townsend