Bestuurswisseling

Richard heeft aangegeven zich niet langer als voorzitter in te kunnen zetten voor NGNG.
Hij heeft hier goede, maar zeer verdrietige redenen voor:

Ons leven is de afgelopen maanden flink veranderd. Waar we vorig jaar nog vooruitzicht hadden op een pittig maar hoopvol 2020 is dat ondertussen helemaal van de kaart.

De kanker is op een agressieve manier terug bij mijn vrouw, en ons bedrijf (dat met name voor de evenementen industrie werkte) is failliet gegaan.

De komende tijd heb ik al mijn focus en energie nodig voor mijn gezin, en moet ik de uren die ik over heb proberen zakelijk weer overeind te komen. Met pijn in mijn hart moet ik dan ook de functie als voorzitter van No Guts No Glory neerleggen.
Richard Theuws

In het bestuur hebben we overlegd hoe we dit op zouden vangen.
Als eerste werd besloten dat Tineke, na jaren zich zeer verdienstelijk opgesteld te hebben in de functie van penningmeester, door zou schuiven naar de rol van voorzitter.
Dit is een logische maar vooral zeer terechte stap voor Tineke.
Daarmee kwam de functie van penningmeester vrij en we zijn blij te kunnen melden dat Esther van den Driessche deze rol heeft geaccepteerd.
Ze stelt zich graag voor:

Ik ben Esther en in het dagelijks leven focus ik me op het ontwikkelen, optimaliseren en turn key realiseren van retail concepten in de food en de non-food branche.

Mijn Rotterdamse hart gaat al jaren open van Ellen en Stichting No Guts No Glory, waar ik via Twitter mee in contact ben gekomen.
Ik heb helaas van dichtbij meegemaakt wat de impact van kanker kan zijn.
Om die reden ben ik gedreven om te helpen mooie dingen te organiseren voor mensen die hiermee te maken hebben.
Al eerder heb ik op mijn manier proberen bij te dragen.

In 2019 heb ik met een vriendin Hadrian’s Wall path gelopen (136km in 6 dagen) en daarmee zoveel mogelijk geld opgehaald voor NGNG.
Heel minimaal allemaal dus ik ben blij en trots nu meer voor de stichting te kunnen gaan betekenen in mijn rol als penningmeester.

Welkom Esther, we vinden het fijn dat je ons team komt versterken!

Ondanks dat we het jammer vinden dat Richard moest stoppen, begrijpen we heel goed dat hij niet anders kon dan zijn functie neerleggen.
We bedanken Richard voor zijn inzet en betrokkenheid en wensen hem, zijn vrouw Sharon en de kinderen, veel sterkte toe.