Wens voor Minko

De eerste wens die wij in vervulling laten gaan is voor Minko. Zijn vader heeft hem opgegeven en het levensverhaal van zijn zoon raakte ons diep.

Minko is 18 en al meer dan de helft van zijn bestaan bezig met ziek zijn.
Dat betekent dat hij al op jonge leeftijd heel veel moest accepteren, dat veel dingen niet kunnen, dat hij anders is en dat zijn klasgenoten van vroeger nu wel een ‘normaal’ leven opbouwen, terwijl hij voornamelijk op de bank ligt en moeite heeft met voor leeftijdsgenoten vanzelfsprekende zaken.
Want er zit een hersentumor in zijn hoofd.

Minko op weg naar de afdeling, de dag voor z’n hersenoperatie

Door alle operaties, behandelingen en dagelijkse epilepsie is de kwaliteit van leven anders dan dat zijn ouders hadden gewenst voor hun lieve zoon. Door dit traject is de fysieke gesteldheid van Minko niet al te goed, waardoor hij maar weinig naar buiten kan. Een wandeling van 10 minuten is voor hem al een enorme inspanning en er moet altijd iemand mee, vanwege zijn epilepsie.

Met de vader van Minko hebben we samen gekeken waar Minko heel blij van zou worden en hij schreef ons: ‘ Minko houdt er van om zich, waar het kan, te ontwikkelen of in ieder geval te dromen. En daar komt muziek vaak om de hoek kijken. Muziek is gevoel. Muziek is hoe gevoelens klinken en dat merk je bij Minko. Typ ik met een brok in mijn keel.’ De droom van Minko is om gitaar te leren spelen en om ooit bij een kampvuur ‘Come as you are’ van Nirvana te spelen.

Dus, daar gaan we voor zorgen!
Minko krijgt van stichting No Guts No Glory zijn eigen (hele vette!) gitaar met versterker en we hebben muzieklessen voor hem geregeld. Zodat hij, op zijn eigen tempo, gitaar kan leren spelen en we toe gaan werken naar zijn moment: ‘Come as you are’ spelen bij een kampvuur.

Minko is groot fan van Chef’Special, het is ook het eerste en enige concert waar hij ooit is geweest en ondanks de epilepsie ter plekke, heeft hij samen met zijn moeder enorm kunnen genieten.
We zijn Chef’Special dan ook enorm dankbaar dat ze hun medewerking hebben verleend aan deze wens.

We kunnen Minko helaas niet beter maken, wel kunnen we helpen om zijn droom waar te maken en dat doen we met veel liefde!