#NoCorNoGlory -Over hoe de poep van een vogel aandacht oplevert voor NGNG-

Het is lastig kort samen te vatten wat voor een gekkenhuis de afgelopen paar dagen is ontstaan rondom Cor, ‘de schijtende scholekster’.
Want wat heeft een poepende vogel nou met onze stichting te maken?
Laat ik beginnen bij Richard, eigenaar van Merchandise, het bedrijf dat vanaf het begin van NGNG onze merchandise (met flinke kortingen) maakt, ons op vele manieren steunt, met banners bijvoorbeeld, maar soms ook mij achter de schermen wat zakelijk advies geeft omdat ik nou eenmaal alles behalve zakelijk ben en dat soms wat meer nodig is om de stichting goed te kunnen runnen.Op 29 april begon Richard een draadje op Twitter dat begon met de vraag waarom er een vogel voor de deur van zijn bedrijf had zitten poepen. De weken erna hield hij ons, dagelijks,  op de hoogte van alle belevenissen rondom de soap die ik inmiddels had omgedoopt tot #teamcor.
De scholekster had namelijk de naam Cor gekregen :).
Richard vroeg hulp van zijn volgers omdat hij tips wilde hoe hij ervoor kon zorgen dat Cor niet meer voor zijn deur zou poepen -niet handig aangezien er vaak klanten daar komen en dit staat natuurlijk niet netjes als je eerst door de stront moet waden, geen lekkere eerste indruk– maar hij wilde ook de vogel niet verjagen omdat het een beschermde diersoort is (en Richard gewoon een enorm lieve goedzak is).Steeds meer mensen gingen zich ermee bemoeien en vooral, hard lachen, want het is ook gewoon heerlijk om dagelijkse de updates van Richard en Cor te volgen.
Mensen begonnen te vragen waarom er nog geen shirt was aangezien Merchandise o.a. shirts bedrukt.
Dus! Van de week besloot Richard dat er shirts zouden komen.

cor.jpg

Het draadje over Cor ging inmiddels enorm viral.
Echt overal werd het opgepikt zoals bij DIWMOTZ en The Best Social Media.
Vervolgens kwam De Telegraaf langs om een item te schieten, klik hier om te kijken.
Een video die al bijna 32.000 views heeft, haha!

Toen verscheen het op RTLNieuws, werd dit het meest gelezen bericht op Omroep Brabant en kwam het voorbij tijdens het Jeugdjournaal en EditieNL en is er vast nog meer wat ik heb gemist.

En het fantastische en mooie is, de volledige opbrengst van de shirts die Richard en zijn team gaan maken met Cor erop, gaat naar No Guts No Glory. Daar zijn we zo ontzettend blij mee!
We willen dan ook Richard en zijn collega’s en iedereen die het shirt gaat bestellen ontzettend bedanken voor de steun, echt geweldig dit!

Hier bestel je de shirts voor dames en heren.
En hier voor kinderen.

Vandaar dus, #NoCorNoGlory <3