Update begunstigde Ivo; weer naar huis

Ivo weer thuis
Het is nu twee weken geleden dat Ivo zijn CAR T-cellen terugkreeg. Hij werd diezelfde dag nog opgenomen in het ziekenhuis, omdat ze geen risico wilden nemen. Inmiddels is hij alweer een keer ontslagen, weer opnieuw opgenomen en gisteren dan eindelijk weer thuisgekomen. Nu hoeft hij als het goed is niet meer terug het ziekenhuis in! De eerste keer bleven ernstige bijwerkingen uit, waardoor artsen geen reden zagen hem daar te houden. Vorige week op donderdagavond kreeg Ivo toch weer last van koorts en rillingen, dus weer naar het ziekenhuis. Ivo heeft hier een paar dagen flink last van gehad. In dit geval is dat een goed teken, want dan zijn de CAR T-cellen aan het werk! Al snel ging het elke dag een beetje beter.

De planning is al heel wat keren omgegooid, dus we hadden geluk dat mijn ouders net in deze periode bij ons waren. Heel fijn! Voor mij veel gezelligheid en ook een groot feest voor Gijs. En ik kon voor de verandering in alle rust Ivo naar het ziekenhuis brengen en bezoeken. Geen gesleep met Gijs op rare tijdstippen! Afgelopen zondag zijn zij weer naar Nederland teruggevlogen en dat was net het moment dat Ivo zich ook weer wat beter begon te voelen.

En vanaf nu thuis werken aan herstel. Ivo heeft flink pijn door de strijd die de CAR T-cellen in zijn lichaam aan het voeren zijn, maar artsen zijn heel tevreden over het verloop tot nu toe. Klieren worden kleiner en de waardes in zijn bloed zien er allemaal goed uit. “Golden!”, zoals de arts het zei. Dat willen we horen!

Zoals het er nu uitziet mogen we eind april weer naar huis! Daar kijken we enorm naar uit.

Veel liefs, ook namens Ivo en Gijs,
Anne-Marij