T-Systems doneert 10.000 euro aan No Guts No Glory

Peter HoogenboomEind 2015 voerde Peter Hoogenboom-Sijtsma intensief campagne om zoveel mogelijk stemmen van zijn collega’s te winnen voor No Guts No Glory.  ICT-dienstverlener T-Systems stelt jaarlijks een bedrag beschikbaar van 10.000 euro voor een goed doel. Alle medewerkers mogen een goed doel voordragen tijdens deze eindejaarsactie, die inmiddels een echte traditie is geworden binnen het bedrijf. Vanzelfsprekend  worden de nominaties eerst getoetst aan de strikte regels van moederbedrijf Deutsche Telekom.

Peter: “Zodra de officiële nominaties bekend zijn, voer je intern campagne om zoveel mogelijk stemmen te winnen voor het doel dat jij hebt voorgedragen. Dat is best spannend want de online stemming is heel transparant. De stemming duurt vier dagen en je kunt constant de tussenstand volgen.  Ik had echt niet verwacht dat No Guts No Glory uiteindelijk zou winnen, omdat de laatste jaren juist altijd de bekende goede doelen als winnaar uit de bus kwamen. Natuurlijk heb ik alles uit de kast gehaald om te lobbyen en met succes. Mijn collega’s werden gegrepen door het  indrukwekkende verhaal van  Lout, de begunstigde van No Guts No Glory. Het kan ons immers allemaal overkomen.  Ook de kleinschaligheid van de stichting en de directe bestemming van het geld bleken dit jaar doorslaggevend bij de stemming. Nadat de uitslag officieel bekend was, heb ik meteen contact opgenomen met een superblije vrijwilliger Ellen Gerritsen, coördinator van No Guts No Glory. Het is echt super om namens je bedrijf en je collega’s zo’n groots gebaar te kunnen maken.”

Ellen Gerritsen van No Guts No Glory: “We hebben nog nooit zo’n grote donatie mogen ontvangen en ben helemaal in shock, dit is geweldig! Nooit gedacht toen Peter en ik afgelopen tijd belden en mailden dat dit eruit zou komen. Niet normaal zo gaaf! Ik wil Peter bedanken voor zijn inzet en iedereen bij T-Systems. Echt uit de grond van mijn hart! We gaan de donatie heel goed gebruiken.”

Peter: “Al mijn collega’s zijn er trots op dat we Lout een flinke steun in de rug kunnen geven. Wij  hebben er in ieder geval mede voor gezorgd dat ze zich even geen zorgen hoeft te maken over de financiële aspecten en dat ze zich volledig kan concentreren op haar behandeling in Duitsland. Namens alle collega’s van T-Systems wens ik haar heel veel kracht, positieve energie  en het allerbeste toe.”