NGNG-shirt geeft hardloopster vleugels; doe je mee aan ‘Ik sponsor Marieke’?

Marieke Caboort FBMarieke Caboort loopt al een tijdje hard en sinds dit jaar doet ze dat – in haar gele No Guts No Glory shirt – naast voor zichzelf, ook voor de begunstigden van onze stichting. Op Facebook roept ze haar vrienden bij ieder loopevenement op haar te sponsoren onder vermelding van ‘Ik sponsor Marieke’. Wat een te gekke sportiviteit, Marieke, dankjewel! Hieronder vind je Marieke’s persoonlijke hardloopverhaal:

Marieke Caboort“Ik loop eigenlijk al sinds 2010 hard, ik stopte met hockeyen en ging hardlopen, voor de lol. Voor de lol lopen werden wedstrijdjes lopen voor de lol.

Inmiddels 4 jaar, 7300 kilometer en zo ongeveer 80 evenementen verder – 10, 15, 21 en 30 kilometer en 4 marathons – dacht ik dat het wel eens tijd werd om voor een goed doel te lopen.

Tijdens mijn ‘hardloopcarriere’ heb ik ook een dipjaar gehad, zo’n jaar waar je meer met shit loopt dan op vleugels. Dat moest anders dit jaar. Het begon met weer eens onder de 2 uur lopen tijdens de Halve van Egmond begin januari, doortrainen naar een PR op de 10km. Dit werd hem net niet, maar wel weer onder de 50 minuten, ik voelde dat het weer terugkwam. Maar de zomerstop stond voor de deur, dus tijd voor die nieuwe doelen. Lopen voor een goed doel en proberen weer eens een PR te lopen!

marieke wassenaarIk twitterde al een tijdje en zo ook met tweelingzwangere Ellen (voorzitter No Guts No Glory, red). Ik liet mijn doelen (4 loopevenementen) weten met het nieuws dat ik voor NGNG wilde lopen. Ellen bracht me in contact met Margot (vrijwilligster sportevenementen No Guts No Glory, red) en voor ik het wist had ik een geel wedstrijdshirt erbij! Ik kneep er 3 maanden tussenuit op Twitter, maar stond wel aan de start van de 10km Vredesloop in geel shirt, 10km Laan van Meerdervoortloop, 15 km Wassenaar, 15km Zevenheuvelen, 21km gevlogen door Eindhoven (PR) en stiekem trainde ik naar m’n 4e marathon in Spijkenisse of all places! Maar ook daar liep in een PR, eindelijk onder de 4 uur! En zelfs tijdens m’n laatste training liep ik een PR op de 15km!

Uiteindelijk gaat het niet om die snelle tijden, maar om het gele shirt dat me vleugels geeft, een goed gevoel!

Voor volgend jaar heb ik 25k Apeldoorn, 21k CPC Den Haag, 1/4e marathon Rotterdam, 42k Enschede staan.”

Wil je Marieke ook sponsoren, stort dan je bijdrage voor een van haar loopevenementen op rekeningnummer IBAN: NL61 TRIO 0198 4024 49 t.n.v. No Guts No Glory te Tilburg o.v.v. IK SPONSOR MARIEKE. Alvast ontzettend bedankt! En Marieke? Go go go!