Martijn Konings gaat hard voor No Guts No Glory

Persoonlijk bericht van Martijn:
* BEETJE LANG VERHAALTJE. MAAR BEST WEL TOF. ÉN VOOR EEN GOED DOEL. DUS LEES NOU MAAR GEWOON*

more-info-big-1Mensen die mij een beetje kennen weten misschien dat ik niet héél sportief *kuch* ben. En dat ik daar eigenlijk best wel wat aan zou kunnen (lees: moeten) doen, zeker omdat ik over een paar maanden vader word. Daarom hoefde ik niet eens héél lang na te denken toen de mensen van Nationale-Nederlanden mij uitdaagden om te gaan trainen voor de (ieniemienie)Marathon van Spetses, Griekenland.

Wat houdt dat in? Dat ik 11 oktober 5 kilometer ga rennen op Spetses, één of ander warm Grieks eiland. 5 kilometer lijkt niet veel, dat weet ik, maar als je de conditie van een dood paard hebt én 20 kilo te veel meezeult is het nogal wat. En daarom ben ik aan het trainen geslagen. Met nieuwe schoenen, een Runkeeper-trainingsschema van één of andere Amerikaanse healthcoach met veel te witte tanden, en een grote bak wilskracht. Én de motivatie dat ik via het #YourMilesMatter-platform (www.yourmilesmatter.nl) mensen kan uitnodigen om mij te sponsoren en zo geld in te zamelen voor een doel naar keuze.

Kortom: Ik mag naar Griekenland om daar te gaan rennen, ik mag geld inzamelen voor een doel dat ik een warm hart toedraag én ik krijg een betere conditie zodat ik straks lekker fit ben als ik vader word. Win-win-win-situatie dus.

Kun je het allemaal nog een beetje volgen? Mooi. Dan klik maar eens met je lazy ass op deze link: https://www.yourmilesmatter.nl/profile/4627/goal. Daar kun je mij sponsoren voor de 123 km die ik tijdens deze training afleg. En weet je wat nou het állermooiste is? Alle euro’s die jullie geven gaan naar het doel van mijn keuze: Stichting No Guts No Glory. Deze stichting zamelt geld in voor behandelingen tegen kanker die nog niet vergoed worden door zorgverzekeraars. Fucking goed doel dus, dacht ik zo.

Duidelijk verhaal? Dat dacht ik ook. Nou, hup dan. Klikken en euro’s sponsoren allemaal! Dan ga ik nóg harder m’n best doen en met een beetje mazzel maken we dan nóg een filmpje waarop je mij ziet rennen met m’n dikke pens. Hebben jullie ook weer wat te lachen.

Martijn Konings