Opbrengst CrossFit Culemborg actie voor NGNG

Door onze sportcommissaris Margot van Trier:

crossfitCOp zaterdag 24 mei opende CrossFit Culemborg haar deuren. Op deze feestelijke dag werden verschillende uitdagende activiteiten georganiseerd. De activiteiten tijdens de opening van de sportinstelling stonden allemaal in het teken van stichting No Guts No Glory.

CrossFit Culemborg
Begin 2014 liet eigenaar Ferry van de Wal weten dat hij No Guts No Glory wilde sponsoren.

CrossFit is het in teams oefeningen doen, die door anderen gezien worden als warming-up. Dit maakt CrossFit een leuk en afwisselend kracht- en conditieprogramma gebaseerd op functionele training en bewegingen.

Zweet en marathons
In alle vroegte ging het sportieve programma van start: om 7.00 uur startten stagiair Jordy van den Broek, CrossFitlid Alexander Tranter en mede-eigenaar Ferry van de Wal een dubbele marathon op het roeiapparaat. Ondertussen liep Raymon van den Berg een dubbele marathon en fietste Ramon van Rixtel een vijfdubbele marathon. Raymon en Ramon zijn – net als eigenaar van de Wal – medewerkers aan de sportacademie van het Koning Willem I College. Studenten van dit college ondersteunden het sportieve evenement. Om 9.00 uur ving het feestelijk programma voor de bezoekers aan en konden ook zij deelnemen aan sportieve activiteiten. Zo waren er challenges, clinics en workouts die gegeven werden, waardoor de bezoekers kennis konden maken met het core-strength programma. Leden namen eten mee en voor elke bezoeker was een plekje op de massagetafel af te huren.

Veiling door BN-ers
De dag werd afgesloten met een veiling van gesigneerde unieke spullen van (oud) topsporters, olympia-gangers en bekende Nederlanders. In totaal werd een bedrag van meer dan €3000,-  opgehaald. De cheque werd aan de vrijwilligers van stichting No Guts No Glory overhandigd door BN-ers Pip Pellens en Robin Martens.