Update Corine, goed nieuws!

Twee weken geleden had ik (Ellen) contact met onze begunstigde Corine. Ze wilde een PET-CT scan laten doen. Dat houdt in dat er intraveneus glucose wordt toegediend waaraan een radioactieve stof is toegevoegd. Kanker voedt zich namelijk met glucose. Doordat de geladen glucose zich ‘hecht’ aan de kanker tijdens de scan gaan de actieve tumorhaarden oplichten. Corine wilde deze scan in het ziekenhuis in Alkmaar laten doen maar deze weigerde. Dit omdat ze geen behandeling volgt daar maar in Duitsland. Heel erg krom. Als het ziekenhuis toestemming had gegeven zou deze scan gewoon vergoed worden door de zorgverzekering. Het is een dure scan, €1000,- maar hij was nodig. Corine haar tumormarkers bleken laatst allemaal flink gedaald maar dat geeft nog geen totaal beeld. Met deze scan zou duidelijk worden hoe haar behandeling in Duitsland aanslaat. En wat de vervolgplannen moeten zijn. No Guts No Glory gaf aan de scan te gaan betalen en vandaag kreeg ze hem in Duitsland.

Op Facebook schreef Corine gisteravond dat ze hoopte dat het pikdonker zou blijven vandaag. Dit omdat het zou betekenen dat er geen actieve tumorhaarden meer waren want die lichten immers op tijdens deze scan. Wij hoopten massaal mee op goed nieuws, maar wetend hoe grillig kanker kan zijn was het echt heel erg spannend. Vanmiddag kwam het fantastische nieuws dat het best wel heel erg donker bleef op de scan. Wauw!!! Besef dat Corine opgegeven was, afgelopen april nog (tijdelijk) in rolstoel zat omdat ze zo ontzettend ziek en verzwakt was, veel moest overgeven en veel pijnmedicatie had. Momenteel heeft ze geen pijnmedicatie nodig, kan ze haar zoontje weer optillen en is de kwaliteit van haar leven gigantisch verbeterd. Dat is onbetaalbaar!

De feiten: de scan laat zien dat er geen actieve tumorhaarden meer zijn in haar lever, schedel en lymfen. Dat is werkelijk onvoorstelbaar goed nieuws! Er werden nog wel wat plekken opgelicht in haar wervelkolom en skelet maar Corine heeft de komende tijd haar behandelingen alweer gepland en ze gaat ervoor, zoals ze het zelf omschrijft: “Die laatste plekken krijgen in januari een laatste doodschop na! Dat ze het alvast ff weten!”

Binnenkort ga ik mee naar Duitsland om o.a. haar behandelend artsen Kilarski en Wieger Rekker te spreken en mee te lopen tijdens de behandelingen. Dit zodat ik een duidelijk verhaal kan schrijven in heldere taal wat er nu precies gebeurt in Duitsland en wat de behandelingen inhouden. Ik zal nu een beknopte samenvatting geven wat Corine de afgelopen maanden heeft gedaan:

* Lokale hyperthermie op lever en hoofd: dat is een kunstmatige koorts-opwekking door enerzijds hitte van buitenaf te stimuleren en anderzijds door een toxische injectie die van binnenuit koorts opwekt. Gedurende de gehele behandeling wordt er gemonitord door een verpleegkundige, onder supervisie van Dr. Kilarski. Kankercellen kunnen beschadigen bij 38,5°C en kunnen worden gedood bij 42°C. De duur van deze therapie is circa 3 tot 4 uur in een hitte-tent. De lichaamstemperatuur moet minimaal 2 uur boven de 38,5°C zijn. Met deze therapie wordt de koorts net onder de 40°C gehouden. Daarna word je 1-2 uur ingepakt om de hitte zo lang mogelijk vast te houden. Vervolgens overnacht je in de kliniek van dr. Kilarski.

* Vitamine C infusen met een aantal ampullen voor de detox. Artisunate- en gluthation infusen.

* Pap IMI, dit is een methode waarbij gedurende een sessie van 10 minuten zeer krachtige magneetgolven worden toegediend in een nanoseconde. De lus van dit apparaat waarbinnen het magneetveld zit, wordt over de thymus gelegd. Dat zit tussen je borstbeen en hart. Het produceert de T-cellen. Het “schoolt” als het ware de cellen die verantwoordelijk zijn voor de aanval op kankercellen. Het magneetveld doodt de zwakke cellen, maakt de krachtige cellen sterker en maakt nieuwe cellen aan.

Hiernaast heeft Corine nog meer gedaan en slikt ze veel supplementen maar zoals gezegd zal dit binnenkort uitgebreid uitgelegd gaan worden. Vooral om jullie een beter beeld te kunnen geven van wat er precies met je geld gebeurt.

Vandaag is een bijzondere dag, eentje waar Corine te horen kreeg dat ze een stuk toekomst heeft teruggekregen. Glory! We zijn ontzettend trots op en blij voor haar, haar zoontje en iedereen die om haar geeft. We zijn dankbaar voor de mensen die bijdragen aan haar behandelingen door NGNG te steunen. Echt, elke euro telt. De behandelingen kosten soms veel geld dus we zijn blij met elke bijdrage, hoe klein ook. En we zijn trots dat we mee mogen helpen dit mogelijk te maken. Dit is waar we het voor doen: NO GUTS NO GLORY!

Foto is van 13-10-2013, Corine met haar neef Jeroen die hier net de ultramarathon voor NGNG liep in Keulen.