Trainen voor de Dam tot Damloop met Liesbet!

Update van NGNG hardloper Liesbet Wouterse:

Ik ben nu ongeveer een maand bezig om te trainen voor een sponsorloop voor de stichting No Guts No Glory,  6,4 km tijdens de Dam-tot-Dam-loop in Amsterdam op zondag 22 september en eerlijk gezegd valt het mij behoorlijk tegen. Niet zozeer fysiek, maar ik ben er inmiddels wel achter, dat ik hardlopen echt dus echt niet leuk vind. Niet als de zon schijnt, niet als het regent. Niet als ik aan het lopen …ben en ook niet, als ik na afloop thuiskom. Niet buiten in de openlucht maar ook niet op de loopband op de sportschool. Ik vind het gewoon niet leuk en heb zelfs tijdens het rennen, dat akward feeling dat ik naar mezelf kijk, dat ik daar zelf niet echt loop.

Maar dat betekent natuurlijk helemaal niet, dat ik ga stoppen! Want ik ben hier natuurlijk ook helemaal niet aan begonnen, omdat ik hardlopen leuk zou vinden, in tegendeel. NGNG zocht mensen die juist niets met hardlopen hadden. Mijn drijfveer om mee te doen was en is dat ik het zo belangrijk vind, dat er geld en aandacht is voor de stichting No Guts No Glory. De Stichting die mijn vriendin, Judith Van Leeuwen gesteund en inmiddels een nieuwe begunstigde heeft: Annemiek Coli.

Ik heb met Judith van heel dichtbij meegemaakt hoe het is, als je kanker hebt en te horen krijgt dat er geen behandeling meer mogelijk is. Dat je je daar dan niet door laat verslaan en zelf op zoek gaat naar mogelijkheden om je leven te verlengen, en die ook vindt, maar dan blijkt dat de ziektekostenverzekering de behandeling niet vergoed. Ondertussen vreet en knaagt die rotziekte zich in een moordend tempo een weg in je lijf. Er is geen tijd te verliezen, er moet zo snel mogelijk geld komen. Veel geld, wat op die korte termijn niet alleen met onze eigen kring te realiseren was. Samen met No Guts No Glory is dat wel gelukt. En ook al heeft Judith helaas niet langer mogen leven, er is extra tijd en hoop geweest. Dit gun ik ook anderen.

Daarom ga ik door en ik hoop dat jullie mij willen sponsoren. Zodat nu ook Annemiek net als Judith die kans krijgt. Elke bijdrage, hoe gering ook, is heel erg welkom op de bankrekening van No Guts No Glory: 198402449. Je kan daarbij vermelden dat jij mij sponsort, maar dat hoeft niet, het gaan niet om mij. Maar eerlijk is eerlijk: motiverend is het wel voor mij en dat kan ik best gebruiken. Want hardlopen, dat vind ik niet leuk!

Liesbet is de 2e van rechts.