Maasdijk estafettemarathon met NGNG!

Maasdijk estafettemarathon: 9 juni 2013, 42,2 km lopen!

Deelnemers: Margot, Yan, Jasper, Egbert

Chauffeur en soigneur: Paul

Een prachtige loop langs de Maas, door de natuur en kleine dorpen. Het was genieten: mooi weer, fijne mensen langs de kant. Terwijl een iemand liep, reed de rest in Paul’s auto van wisselpunt naar wisselpunt. Door toeval kwamen we steeds precies op tijd bij het wisselpunt. Een roadmovie langs de Maas met een chauffeur die geniale anekdotes vertelt met tussendoor de beleefde hardloopavonturen. Toen Margot door haar enkel ging, reden we toevallig vlak langs haar. Yan nam het van haar over, wij terug naar Pauls huis, koeling erop, terug naar het parcours, naar zomaar een plek. Daar kwam Yan toevallig net voorbij. Jasper en ik die de laatste 7 km samen liepen: we hadden al eerder gelopen, maar nog wel zin in een stuk. De laatste kilometer kwam Yan daar weer bij: alles kon. Samen finishen. Bij Paul thuis soep en broodjes eten. Alles kwam een beetje samen op deze dag. Behalve Margot’s enkel dan. Hopelijk komt dit goed. Dat is het belangrijkste. In de laatste 100 meter kwamen we langs de officiĆ«le fotograaf van het evenement. Hij kon ons alle vier op de foto zetten. De held van de dag is Paul, die zoals hij zelf zei ‘voor het goede doel’ geheel vrijwillig kilometers lang een hele dag 4 zwetende hardlopers heeft rond gereden en bijna beledigd was dat hij hier een kleinigheidje voor kreeg.

Loopgroet van Egbert!