Jongeren in actie voor NGNG!

Op zaterdag 24 november zal er in cultureel jongeren centrum BIZZI in Schijndel een benefietconcert worden georganiseerd waarbij de hele netto-opbrengst van entree en consumpties naar No Guts No Glory gaat. Het doel van NGNG is om kankerpatiënten die baat kunnen hebben bij een behandeling (die in Nederland niet vergoed wordt) een kans te bieden. Een kans op herstel, hoop voor de toekomst. De mensen die betrokken zijn bij de organisatie van dit benefietconcert maken dit op het moment van heel dichtbij mee en willen op deze manier iets doen. Er is al zoveel wat je niet kunt doen in zo’n situatie.

Het initiatief komt van jongeren van de band Horse Fashion die via hun vader hoorden van de acties die op zijn werk, de gemeente Schijndel, georganiseerd werden om geld in te zamelen voor bovengenoemde stichting. De stichting NGNG heeft hun zieke collega Judith geadopteerd en betaalt een deel van haar behandeling. Met dit idee zijn ze bij BIZZI gekomen, is de knoop doorgehakt en 24 november als datum gekozen waarop dit benefietconcert plaats zal vinden.

Binnen de kring van bekende bands en artiesten werd snel en enthousiast gereageerd en het programma is inmiddels rond. Fleur Perlo verzorgt diverse optredens tussen het wisselen van de bands in. Zij zingt covers van o.a. Adèle, Janis Joplin, Krezip, Alanis Morisette. De band Young 54 die pas nog met een interview in het Brabants Dagblad stond, is via POP@CO bij elkaar gekomen. De leden zijn nu al weer twee jaar samen aan de weg aan het timmeren. Zij spelen covers uit de poprockmusic, waaronder Red Hot Chili Peppers, Teenagers en Simple Plan. Hierna komt Sinister Kids op het podium, een Black Keys tribute band. Deze vier Schijndelaren brengen graag de nummers van hun helden ten gehore. Met passie voor muziek maken ze een mix tussen blues, pop en rock. De band Horse Fashion sluit het livegebeuren van dit concert af. De band heeft een duidelijk eigen geluid, waarbij de teksten erg belangrijk zijn en door de muziek op een verrassende wijze ondersteund worden. Het genre is het best te omschrijven als indie-pop met genoeg rock er in om het leuk en interessant te maken.

De zaal is open om 19.00 uur en het programma eindigt rond 0.00 uur. De zaal is zeker tot 1.00 uur nog open. De entree bedraagt € 5 per persoon.

We hopen dat het benefietconcert een groot succes wordt dus tot zaterdag!