Dag 100: Hij heeft het geflikt!

Diep diep diep respect voor onze held Egbert. Na een tocht van precies 100 dagen is hij vandaag aangekomen bij de Trevi fontein in Rome. Opgewacht door zijn moeder, zijn vriendin Conny en de andere belangrijke vrouw in zijn leven Ellen en haar vriend Martin hebben ze het laatste stuk samen gelopen. Hoe het weerzien was? Emotioneel, ook een beetje surrealistisch, maar vooral erg bijzonder!

Was het de hittegolf? Was het met hulp van boven? Feit is dat de Trevi fontein -waar het normaal krioelt van de toeristen!- nu meer dan genoeg ruimte bood voor onze No Guts No Glory-ambassadeurs. Egbert had nog 1 taak te volbrengen: het muntje (gekregen van Gerard, de vader van Sander) in de fontein gooien. Een symbolisch gebaar met heel veel waarde voor Egbert en de familie van Sander….

Daarna was het tijd voor een koel glas bier voor de mannen en prosecco voor de vrouwen. Samen brachten ze een toost uit op Egbert én op Sander. En toen ze daarna in een nabijgelegen kerkje nog een kaarsje wilden opsteken, raakten ze in contact met een pater. Je valt namelijk nogal op als je allemaal een zelfde shirt aanhebt…. Deze ontmoeting resulteerde in een bijzondere ervaring. Nadat ze hadden uitgelegd wat de aanleiding was voor hun bezoek aan de fontein, besloot de pater spontaan niet alleen het kaarsje te zegenen, maar ook onze vrienden werden allemaal persoonlijk gezegend, inclusief de hele ceremonie die daar bij hoort.

Dag 100 zit erop, Egbert heeft het geflikt! Een prestatie om trots op te zijn!