Egbert loopt naar Rome, dag 73

Sms: San Miniato Basso – Castelfiorentino, 25 km. Via San Miniato Alto, Calenzano en Caionese. Geen wifi, bel je me? X”

Telefoongesprek: “Hey, ik baal dat ik geen wifi heb want het is hier zo mooi en ik heb werkelijk prachtige foto’s gemaakt!”

“Nou, dan komen die hopelijk morgen wel. Zal ik dan voorlezen wat ik gisteren heb geschreven?”

*De pelgrim lacht hard*

“El, doe dat vandaag maar weer!”

“Wat?”

“Nou, ons telefoongesprek uitschrijven!”

“Nee, geen zin in.”

Dus. Egbert heeft vandaag afscheid genomen van Elbert. Hij vindt het fijn weer alleen te zijn na 3 dagen opgetrokken te hebben met de Duitse dokter. Vanochtend heeft het geregend maar al gauw klaarde het op en werd het een mooie zonnige dag, 25 graden, lekker wandelweer. Vanavond slaapt hij in een jeugdherberg waar geen andere gasten zijn, hij vindt het heerlijk. Egbert is van Lucca naar Sienna aan het lopen en wil daar 7 dagen over gaan doen, ‘normaal’ doe je daar zo’n 4 dagen over. Het is nog best lastig om deze laatste maand langer over zijn route naar Rome te doen omdat hij op de meeste plaatsen maar één nacht mag blijven als pelgrim. Hotels bekostigen is geen optie, maar het komt vast allemaal goed.

Hij wordt dagelijks zo’n 3 tot 4 keer aangesproken door mensen die willen weten wat hij aan het doen is, hoe lang hij al onderweg is en waarvoor hij dit doet. Hij heeft al veel No Guts No Glory kaartjes uitgedeeld. Waar we niet over nagedacht hebben is dat wanneer Italianen deze site opzoeken, uiteraard geen woord zullen begrijpen van wat hier staat. Maar goed, wie weet worden we ooit groot genoeg en kunnen we een internationale NGNG beweging opzettencool.

Morgen hopelijk foto’s!