Egbert loopt naar Rome, dag 50! Op de helft dus!

Via Remondo, Tromello en Garlasco, 27km. De man op de foto is Carlo, de kathedraal staat in Carlasco. Als het hard regent tijdens het lopen denk ik altijd aan de wielrenner Alex Zülle, die veel grote wedstrijden niet won, omdat zijn bril besloeg als het regende. In de regen doe ik gemiddeld een uur langer over mijn etappe, omdat ik slecht zie. Vandaag stond de route matig aangegeven en omdat ik zonder boekje of kaart liep, miste ik een paar keer een afslag. Daar kwam nog bij dat er een hardloopwedstrijd op hetzelfde parcours was uitgezet. De bordjes met de richting waren vaak over de richtingsbordjes van de Via Francigena geplakt. Het eerste deel van de tocht, miezerde het alleen nog maar. In Tromello werd ik van straat getrokken door Carlo, een man die helemaal wild is van de Via Francigena. In zijn huis, waar ik taart van hem kreeg, hing het vol foto’s van de route. Hij gaf me een paar koekjes en een extra flesje water mee en dat kwam toevallig net goed uit. Ik was een van mijn flesjes vergeten in Mortara. Dit soort mensen kan een dag maken of breken. Ik zit nu in een parochiezaal annex kaartclub annex bar annex gokhal te wachten tot de sleutel van het gastenverblijf gevonden is. Daar zijn momenteel ongeveer 20 mensen mee bezig. PS: ik ben op de helft van mijn tocht en het voelt alsof ik al een jaar weg ben. Omdat ik zoveel mooie en bizarre dingen meemaak en omdat ik bijna elke dag ergens anders ben, maar ook omdat ik Conny mis. Aankomen in Rome lijkt dus nog best ver weg.

Lieve Egbert, dag 50, op de helft, wat een ontzettende prestatie is dit al! Wij hopen dat je een beetje meekrijgt hoeveel mensen je raakt en inspireert met je tocht, want dat doe je, elke dag opnieuw. Vanavond gaan we proosten op jou, onze NGNG held, dat de komende 50 dagen maar net zo mooi en bijzonder morgen worden!