Egbert loopt naar Rome, dag 23!

Vandaag was een mooie dag. Van Brienne le Chateau liep Egbert via Dienville, Unionville, L’Autre Monde en Proverville naar Bar sur Aube. Een tocht van 30 kilometer. De eerste 10 km liep hij nog met Loic maar in L’Autre Monde namen ze afscheid omdat hier de Santiago- en Rome route zich afsplitsen.

Eind van de middag zat Egbert in een kroegje in Brienne le Chateau. Er waren maar 3 andere mensen; een barvrouw, een schoonmaakster en een man. (Dit wordt geen mop hoor) Onze pelgrim raakte aan de praat met de man. Hij legde uit waarom hij naar Rome loopt en voor welk doel en de man deelde zijn levensverhaal. Hij vertelde dat hij lang geleden voor de keus kwam te staan: òf de gevangenis in òf legionair worden. Hij koos voor het laatste. Veel later besefte de man dat hij toch nog een keuze had. Sterven of leven met schande. Hij koos wederom voor het laatste. Hij gaf aan een heftig leven geleid te hebben door deze keuzes. De man was dusdanig onder de indruk van Egbert’s verhaal dat hij erop stond zijn cola te betalen. Ondertussen ging Egbert naar de wc. Toen hij terugkwam was de man weg. De barvrouw deelde hem mee dat de man snel was vertrokken maar niet alvorens hij de hotelkamer voor aankomende nacht van Egbert had betaald.

Wij vinden het mooi dat Egbert steeds meer mensen weet te raken met zijn reis en verhaal over NGNG. We zijn ervan overtuigd dat hij nog veel mensen zal inspireren!