Egbert loopt naar Rome, dag 12!

Het is hem gelukt, Egbert is in Frankrijk aangekomen vandaag! Vanuit Mazée heeft hij 35 kilometer gelopen naar Rocroi, via Vierves sur Viroin, Olloy en Oignies. Hij is nog steeds aan het wandelen met Cis en ze zijn vandaag nog een pelgrim tegengekomen, Hans, die morgen met ze meeloopt. Egbert noemde dit reisgezelschap het ‘Gouden Trio’. Cis kan goed kaartlezen, Hans spreekt vloeiend Frans en wat de rol van Egbert is in deze hebben we nog even niet meegekregen. Wij vermoeden grappen maken, òf het moet zijn dat Egbert stiekem een ring bij zich draagt om in Mount Doom te gooien. Het zal de komende dagen duidelijk worden mocht het reisgezelschap zich gaan uitbreiden met wellicht een dwerg of een elf.

Elke ochtend heeft Egbert erg veel pijn aan zijn voeten. Na een paar kilometer zakt die pijn gelukkig en ook heeft hij steeds minder last van zijn blaren. De tocht ging vandaag via veel bossen en heuvels, heel erg mooi, hij heeft er van genoten. Vanavond slaapt hij, net als gisteren, in een Chambre d’Hotes.

Het zal vanaf nu niet altijd mogelijk zijn om dagelijks een update te schrijven. We zijn, uiteraard, afhankelijk van contact met Egbert. Wanneer hij ergens wifi heeft kan hij kort iets mailen en een foto sturen, maar de laatste dagen is er steeds gebeld. Dat wordt een dure grap dus mocht er een keer een dag niks geschreven zijn, betekent dat niet dat er iets met Egbert aan de hand is. Wij doen in ieder geval ons best zijn reis zo goed mogelijk te verslaan. Doen jullie dan je best meer sponsors te trekken? Alvast bedankt!