Egbert loopt naar Rome, dag 9!

Egbert begon zijn reis niet zo fris vandaag. Dat lag niet alleen aan zijn sokken die we gisteren hebben morgen aanschouwen. Hij heeft 2 km naast een vuilniswagen moeten lopen, wat hij niet erg feestelijk vond. Van Namen is hij via Profonde Ville, Yvoir en Anhée naar Dinant gelopen, in totaal 26 kilometer.

Vanavond slaapt hij in het Leffe klooster. Het is daar vrij strict allemaal. Zo moet hij om 21.00 stil zijn. Wat hij wel erg serieus neemt aangezien hij om 20.30 belde en probeerde een update te geven in één minuut, want ja, het was al bijna 21.00;). Egbert heeft heel erg last van zijn voeten. Dat snappen wij, hij heeft dan ook erg veel kilometers gemaakt de eerste week. Om die reden gaat hij proberen het de komende dagen wat rustiger aan te doen.

In het klooster mag je in bepaalde ruimtes geen schoenen dragen. Egbert werd verplicht deel te nemen aan het Vespers (avondgebed) dus hij haastte zich naar de gebedsruimte. Eenmaal daar viel het hem op dat de monniken hem raar aankeken. Op dat moment realiseerde hij zich, dat hij vergeten was zijn schoenen weer aan te trekken. Die moeten in die ruimte namelijk weer wèl aan. Oeps!

Wij wensen onze pelgrim veel succes vannacht in het klooster. Met of zonder schoenen.

De stempelkaart die Egbert onderweg zoveel mogelijk laat afstempelen als bewijs.