Egbert loopt naar Rome, dag 2!

Afgelopen nacht sliep Egbert in Rotterdam bij Maarten die vandaag mee heeft gelopen, samen met zijn Jack Russel Teuntje. Vanochtend zijn ze door Rotterdam gaan wandelen en kwamen tijdens het koffie drinken 2 bekenden van Maarten tegen. Het werd een bijzondere ontmoeting. De dames wilden graag weten wat de heren aan het doen waren en vooral, waarom. Egbert vertelde dat hij voor stichting No Guts No Glory naar Rome aan het lopen is. Hij legde uit hoe NGNG ontstaan is en dat oprichter Sander inmiddels is overleden, zijn laatste reis naar Rome was en dat hij daarom namens Sander een muntje in de Trevi fontein wil gaan gooien. De mythe van de Trevi fontein zegt namelijk dat wanneer je je ogen sluit, aan Rome denkt, met je rechterhand over de linkerschouder een muntje in deze fontein gooit en de woorden ‘Arrivederci Roma, tuam gratium volo, in Tiberim acqua tua fluit’ (Tot ziens Rome, ik wil je gunst, je water stroomt naar de Tiber) uitspreekt, men ooit terug zal keren naar Rome. Eén van de meisjes was ontroerd door dit verhaal. Vertelde dat ze haar moeder in 2009 aan kanker had verloren en vroeg Egbert of hij, in Rome, een kaarsje wil gaan branden voor haar moeder.

Na de koffie pauze zijn de heren naar Ridderkerk gelopen. Dat lag niet in de planning maar Maarten had een leuk idee bedacht en dit gedeeld via Facebook & Twitter. Wanneer iemand 5 euro overmaakte naar NGNG, zou hij een verzoek foto posten. Iemand wilde graag een foto van Ridderkerk (Ridderkerk? Waarom? Wij hebben geen idee maar zijn blij met de donatiecool) met gevolg dat ze vandaag geen 22, maar 31 km hebben gelopen.

Na Ridderkerk door naar Zwijndrecht en vervolgens met het pontje naar Dordrecht waar Egbert vannacht slaapt. Egbert, Maarten en Teuntje hebben heel veel plezier gehad vandaag al is Teuntje logischerwijs gesloopt. Egbert voelt zich fit en krijgt steeds meer het besef dat hij nu ook echt daadwerkelijk zijn droom aan het uitvoeren is. Mooi!