Incubate 2011 en NGNG is erbij!

Incubate is een jaarlijks terugkerend kunstfestival in Tilburg dat zich richt op onafhankelijke cultuur. Het aanbod is zeer divers: verschillende soorten muziek, beeldende kunst, hedendaagse dans en film worden gepresenteerd op de meest uitlopende locaties. In acht dagen tijd staan er zo’n 250 acts in kleine clubs, kroegen, galerieën, boerderijen en kapellen. Daarnaast is er ruimte voor debat dat betrekking heeft op het thema van het festival.

Dit jaar is het thema We are Incubate en ligt de focus op samenwerken, op de manier waarop kunstenaars en artiesten samen met het publiek prachtige culturele en creatieve uitspattingen neerzetten. Een van de projecten is bijvoorbeeld het ‘Play Me I’m Yours’ waarbij maar liefst 101 piano’s in de stad worden geplaatst, voor openbaar gebruik. Tilburg wordt dus een week lang gevuld met prachtige beelden, muziek en verrassende acts. Een festival om sowieso niet te missen!

Een andere reden om zeker een keer te gaan kijken is dat stichting No Guts No Glory van de organisatoren van Incubate veel ruimte krijgt om zich te presenteren. Door deze samenwerking kunnen wij tijdens het festival laten zien hoe een beginnende stichting door social media een enorm bereik weet te genereren in binnen- en buitenland. Door onze krachten te bundelen hebben we in korte tijd een mooi resultaat neergezet!

Vond je de stand tijdens Festival Mundial al imposant?  Dit keer pakt de stichting nog meer uit: meer dagen, meer t-shirts, meer flyers, (hopelijk) meer zon, meer exposure en we gaan natuurlijk ook voor:  meer donateurs!

Het festival vindt plaats van 12 tot en met 18 september, in Tilburg en daarbuiten. Kijk voor meer gedetailleerde informatie op: http://www.incubate.org