Sander is overleden

Deze week is Sander Gerritsen, onze inspirator, mede-oprichter en begunstigde overleden.

Rouwkaart Sander

Sander heeft, geheel volgens het motto No Guts No Glory, doorgevochten tegen zijn ziekte tot zijn lichaam het opgaf. We hebben hem daarin tot het einde financieel en moreel willen steunen.

Sander vond als laatste redmiddel een behandeling tegen kanker in Keulen. De kans op genezing was klein toen hij aan deze behandeling begon en werd steeds kleiner, maar de afweging tussen hoop en opgeven heeft Sander steeds op een hele bewuste manier gemaakt. Steeds gaf de hoop de doorslag en Sander trotseerde alle vermoeidheid, risico’s en tegenwerpingen met een ongekend doorzettingsvermogen en overlevingsdrang. Hij bleef zich daarbij richten op een positieve uitkomst. Sommigen dachten dat hij de negatieve mogelijkheid uitsloot en er blind voor was, maar uit intieme gesprekken bleek dat hij zich volledig bewust was van alle risico’s en nadelen van behandeling in zijn situatie. Hij wist goed hoe klein de kansen op succes van zijn behandeling waren, maar is er toch voor gegaan. Deze spirit en dapperheid is kenmerkend voor Sander.

Het inspireerde zijn familie en vrienden tot royale bijdragen en enthousiaste acties, waardoor zelfs mensen werden geraakt die Sander niet kennen. Daardoor hebben we voldoende opgehaald om zijn behandeling te betalen. Sander heeft de behandeling niet helemaal af kunnen maken, er is zelfs wat geld over, dat zullen we voor verdere promotie van de stichting en de volgende begunstigden kunnen inzetten.

Sander heeft er alles aan gedaan om nog lang de vader voor zijn kinderen te kunnen blijven, maar hij heeft het niet gered. Zijn tumoren groeiden harder dan zijn behandeling ze kon tegengaan.

Vanaf het moment dat Sander besefte dat zijn lichaam het opgaf heeft hij zich nog enkele dagen volledig gericht op afscheid nemen en het voorbereiden van zijn dood en begrafenis. Daarin is hij op een hele fijne manier ondersteund door zijn familie. Hij heeft dat met een bewonderenswaardige rust en op een prettige manier gedaan. Hij was er een dag voor zijn dood al echt klaar voor en gaf dat ook aan. Zijn einde was daardoor rustig en met veel liefde omringd. Wij wensen zijn familie veel sterkte met het verlies van zo’n bijzondere broer, zoon, vader en man.

Wat we met deze stichting voor Sander hebben gedaan is niet voor niets geweest. We hebben een dapper persoon in zijn laatste strijd gesteund en dat is ons veel waard. We kunnen trots zijn op Sander en trots op wat we voor hem gedaan hebben. Wat we bereikt en geleerd hebben zullen we gebruiken voor de volgende die onze steun nodig heeft. We hopen dat die meer succes heeft, ook als de kansen klein zijn, en we weten dat het ook anders af kan lopen. Steeds als het moeilijk wordt zullen we aan Sander denken. Ook als het tijd is om de strijd te staken zullen we Sander als voorbeeld aanhalen.

We gaan hem erg missen.

Namens het bestuur: