Straatverkoop

Als je 6 en 8 jaar bent en weet dat je oom kanker heeft en erg ziek is, dan besef je donders goed dat de situatie ernstig is. Je ziet het verdriet van dichtbij en dan is het niet vreemd dat je met je kleine vuistjes op tafel slaat en roept: "Dat mag niet!". Die onmacht die wij als volwassenen voelen, voelen onze kinderen ook.

En dan blijkt dat die onmacht zich ook op jonge leeftijd kan vertalen in een No Guts, No Glory-actie! Luke en Tibbe hadden een goed plan: we maken kunstwerken en verkopen die op straat, het geld dat we verdienen gaat naar de stichting! Een hele voorraad strijkkralenwerkjes werd aangevuld met schilderijen en op een van de eerste mooie lentedagen van dit jaar werd het picknickkleed op straat uitgespreid. De hele buurt werd ingelicht over de situatie van Oom Sander en de euro's stroomden binnen. En wat nog mooier was: vriendjes en vriendinnetjes kwamen aan met hun eigen kunstwerkjes zodat de winkel aangevuld werd. De opbrengst? 33 euro! Het concept  'papa stopt de euro's in zijn eigen portemonnee en maakt het geld over'  was even verwarrend, maar het geld is inmiddels gestort.