#8OUTilburg

Afgelopen vrijdag 28 maart werd in Perron 88 in Tilburg ‘8 uur overwerken’ gehouden. Wereldwijd spenderen vrijwilligers acht uur van hun vrije tijd aan een goed doel. In Nederland neemt De Nieuwe Garde, een netwerk voor jonge creatieven daarbij het voortouw. Hans, Bert, Kristel, Marouschka, Pauline en Floor kozen voor onze stichting en bogen zich over de hulpvraag hoe wij aan meer vaste donateurs kunnen komen. Jan Kinds was aanwezig om als vrijwilliger vanuit No Guts No Glory vragen te beantwoorden.
Bert van Rijswijk, één van de deelnemers maakte een fotoverslag:
Foto1
Dit is de brainstormsessie die we in het begin van de avond hebben gehouden. In het begin staat de naam van de stichting en daar omheen allerlei woorden waar alle groepsleden aan moesten denken bij de naam van de stichting.
Foto2
Dit is de visie die we uiteindelijk uit de brainstormsessie hebben gekozen. Hier staat als slogen nog ‘Join The Army’ onder, dit is later aangepast naar ‘Become a Souldier’.
Foto3
Op deze foto is te zien hoe we tot het effect willen komen. Het effect is in dit verhaal het vergroten van de groep structurele donateurs. De techniek die hieronder staat is Kennis-Houding-Gedrag, op de foto K-H-G. De kennis die overgebracht moet worden is de visie, de corporate story en waarom er een army nodig is. De houding die bij mensen gecreëerd moet worden dat zij het zinvol vinden om te doneren en hier de noodzaak van inzien. De houding die hierbij past vanuit de stichting is dat ze in moeten zien dat ze het leven moeten vieren. Als laatste is er het gedrag dat uit de eerste twee stappen moet komen en dit is dat mensen overgaan op het doneren aan de stichting en dat zij dit willen delen en uitdragen richting hun netwerk.
Foto4

Hier is te zien hoe we de ‘paraplu’ techniek hebben toegepast. We zijn vanuit de organisatie en de visie die wij daaraan hebben gekoppeld verder gaan werken om het verhaal compleet te maken. Ook hier nog de oude slogan die is ingeruild. Wat niet te zien is op deze foto is dat we vervolgens op papier zijn overgestapt en voor een andere slogan zijn gegaan en hier een stappenplan voor hebben uitgewerkt.
Foto5Foto6
Foto7
Op de laatste foto’s zie je de pitch van deze avond. De pitch is namelijk ondersteund door het live mee tekenen met het verhaal. Foto 5 is de inleiding van het verhaal en wat stichting NGNG is en wat zij willen, uitleg aan alle aanwezigen. Foto 6 is de visie en enkele beelden die hierbij horen. Bij deze laatste foto is een visuele ondersteuning te zien bij het stappenplan dat we hebben gemaakt. Met het aanpassen van de website en het inlichten van het huidige netwerk. Om vervolgens een nieuw netwerk aan te kunnen boren.
We willen Jan Kinds en het team van #8UOTilburg dat de hele nacht heeft doorgewerkt voor ons, echt onzettend bedanken voor de inzet en het enthousiasme!

8uur