Bedrijven

Bedrijven hebben fiscaal voordeel bij het schenken aan goede doelen. Wij stellen iedere bijdrage bijzonder op prijs. Een bedrijf kan ons op verschillende manieren steunen;
– incidentele gift (onder de Doneerknop kan dit veilig via Ideal of overmaken op rekeningnummer
  IBAN: NL61 TRIO 0198 4024 49 t.n.v. No Guts No Glory Tilburg
– structurele bijdrage (een vast bedrag – vanaf €3,50 – per maand)
– sponsoring (neem contact op voor de mogelijkheden)

We maken hierbij onderscheid tussen giften mét en giften zonder tegenprestatie. Voor giften zonder tegenprestatie moet aan een aantal voorwaarden worden voldaan. Twee soorten belastingen kunnen dan een rol spelen: vennootschapsbelasting en omzetbelasting (BTW). Voor meer informatie adviseren wij contact op te nemen met de belastingadviseur.

Als een bedrijf een geldbedrag schenkt aan een goed doel, en dat goede doel heeft de ANBI-status, dan is dat bedrag aftrekbaar van de winst. Dit geldt dus ook voor de giften aan onze stichting. Wanneer de gift hoger is dan €227,- , is de gift volledig aftrekbaar. Je kunt per jaar maximaal een bedrag ter grootte van 10% van de fiscale winst van het bedrijf aftrekken.

Bijvoorbeeld: Een bedrijf doet een schenking aan Stichting No Guts No Glory van € 5.000. Wij hebben de ANBI-status. De schenking is aftrekbaar van de vennootschapsbelasting (25,5%) en kost het bedrijf zo in feite  € 3.725 in plaats van €5.000. Omzetbelasting (BTW) speelt hierbij geen rol.

Skills

March 22, 2014