Huiskamerconcert voor Hein

Mijn man heeft in 2014 een zeer kwaadaardige hersentumor gekregen. Een glioblastoom en zijn levensverwachting was destijds maar 12 -15 maanden. Na een wakkere hersenoperatie, 6 weken bestraling en 2 jaar chemo (tumor was na de eerste kuren teruggekomen) begonnen aan een nieuw leven. Zonder werk, rijbewijs, auto/motor, vrienden, steeds verder inleveren.
Van gewone fiets, naar elektrische en nu een driewieler, maar fietsen lukt bijna niet meer. Ook het zicht links is erg slecht door hemianopsie.
Zowel cognitief als fysiek een compleet andere man en vader van onze 2 kinderen van toen 6 maanden en 3,5 jaar. Destijds stapten we vol vertrouwen in de achtbaan helaas is het na acht jaar een hele uitputtingsslag geworden voor ons allemaal.
Zijn wereld is klein geworden en de achteruitgang blijft maar doorgaan.
Lopen met elleboogkruk is zeer moeizaam, vele valpartijen en het vertrouwen verliezen in je eigen kunnen. Het inleveren legt een steeds grotere wissel op zijn mentale welzijn.

Nu zijn wij samen naar heel veel concerten geweest en is de liefde voor muziek gebleven. In het bijzonder voor De Dijk, zijn favoriete band waar hij mee op is gegroeid. Ontelbare keren heeft hij en later ook ik, de band gezien.

Hoe mooi zou het zijn als hij bij het allerlaatste concert in Paradiso zou kunnen zijn! Een idee wat al tijden in mijn hoofd zat, maar waarbij twijfels ontstonden. Natuurlijk moet de noise cancelling en zonnebril mee om de kans op epilepsie te verkleinen. Verder moet er altijd iemand bij hem zijn, want hij vindt de weg niet terug. Hij is erg vergeetachtig, zeker als er veel prikkels zijn en weet het dan niet meer. Ik lees op de site dat er een lift is, maar staan lukt hem niet voor langere tijd omdat hij dan letterlijk omvalt. In het gesprek met Ellen werd mij al snel duidelijk dat een bomvol Paradiso tijdens het afscheidsconcert met alleen staanplaatsen niet verstandig zou zijn.
Wonderbaarlijk kwam Ellen meteen met een alternatief!! Wat denk je van een huiskamerconcert van Dubbel D De Dijk Tributeband? Ik was meteen om, wat een verademing om eens ontzorgd te worden. Bijna niet te bevatten, maar het gaat gebeuren en wel op zondag 5 maart. Super veel zin in!

Elles Bambacht’

Niet alleen hebben we Dubbel D De Dijk Tributeband geboekt, die je kan kennen als zeer succesvolle coverband die laatst meedeed aan het programma ‘The Tribute – the battle of the bands’ van SBS6.
Maar we zorgen ook voor eten en drinken en dat Elles even helemaal niks hoeft te doen, alleen maar te genieten met Hein, vrienden en familie en belangrijk: samen met de kinderen luisteren naar de lievelingsmuziek van papa.
We hopen dat het dit gezin veel moois mag gaan brengen.

Dank je wel!
Het maakt echt verschil.