Welkom Richard!

Zoals bekend is gemaakt gaat de doelstelling van No Guts No Glory veranderen hier te lezen. Daarnaast verandert de bestuursvorm. Ellen Gerritsen gaat de directeur worden van NGNG en daarbij komt er een Raad van Toezicht.Tineke de Mug en Ruben van Eijk blijven in dit team en met trots mogen we bekendmaken dat Richard Theuws ons komt versterken.

Richard is vanaf de start van onze stichting betrokken en heeft Ellen vaak van hulp en advies voorzien. De enorme betrokkenheid, kennis, ervaring en bevlogenheid van Richard gaan een enorme aanvulling zijn en we zijn dan ook echt ontzettend blij dat hij ja heeft gezegd!

Hij stelt zich graag ook zelf aan jullie voor:

Ik ben Richard Theuws, geboren in 1973 en Brabander in hart en nieren. Na 12 ambachten en 13 ongelukken in 2003 ondernemer geworden, en nog steeds vooral volop aan het leren hoe dingen wel en niet zouden moeten.

Eigenlijk ben ik al mijn hele leven vooral bezig om te zorgen dat ik ‘s morgens wakker kan worden en ‘zin hebben’ in wat me die dag te wachten staat. Het leven zit continu vol uitdagingen en ik ben van mening dat er niks belangrijker is dan iedere dag ergens van proberen te genieten.

Ook ben ik al veel te vaak geconfronteerd met kanker in mijn omgeving, waardoor NGNG me al vanaf het begin heel erg nauw aan het hart heeft gelegen. We hebben vanuit ons bedrijf* altijd mee proberen te denken en zoveel mogelijk extra gedaan waar we daar de mogelijkheden voor hadden.

Toen Ellen me een aantal maanden geleden over de koerswijziging van No Guts No Glory vertelde was ik daar direct razend enthousiast over. Zodoende heb ik er ook veel met haar over gepraat, en ook aangegeven dat ik me er graag voor in zou zetten als dat ooit handig zou zijn.

Op de dag van aankondiging vroeg ze me of ik dat dan ook in een ‘vaste aanstelling’ zou willen doen, natuurlijk met veel “JE MAG ER NOG OVER NADENKEN HOOR!”, zoals Ellen dat doet, maar dat was nergens voor nodig. Natuurlijk wil ik dat.

Het meest bizarre van deze hele situatie is dat ons gezin sinds een aantal weken ook ‘onder de doelgroep valt’. Na een hoestje dat snel erger werd is bij mijn vrouw longkanker vastgesteld. Gelukkig is het volgens de artsen te genezen en gaan ze voor volledig herstel, maar we leven dus ineens ook in die andere realiteit waar je nooit op gerekend had.

Ik ga me voor No Guts No Glory vooral inzetten om de projecten overzichtelijk te houden, om vanuit mijn netwerk de juiste partners te vinden om zaken te realiseren, en de haalbaarheid in kaart te brengen.

* ik ben eigenaar van Merchandise.nl BV, we hebben ook altijd de merchandising van NGNG gemaakt.