Nieuwe No Guts No Glory begunstigde Marga

Marga is de nieuwe begunstigde van No Guts No Glory. Ze is 50 jaar en heeft een dochter van 18.
Ze heeft een tumor op de borst en een tumor op de eierstok met uitzaaiingen op het buikvlies.
Naast haar reguliere behandeling tegen kanker in het Martini ziekenhuis in Groningen wil ze ook graag aanvullende behandelingen gaan inzetten. Het gaat om hyperthermie behandelingen die ze zal ondergaan in het Centrum Hyperthermie in Amsterdam.

Hyperthermie betekent letterlijk “verhoogde temperatuur”. Al meer dan een eeuw geleden werd geobserveerd dat bij enkele patiënten kanker genas na het doormaken van een infectie met hoge koorts. Koortsbehandeling werd daarom in het verleden toegepast bij patiënten met kanker. Een nadeel van de koorts behandeling is dat patiënten hier erg ziek van kunnen zijn en dat de hoogte van de temperatuur niet goed te controleren is. Tegenwoordig weten we dat een temperatuur van 40 tot 45 °C, dus slechts enkele graden boven de normale lichaamstemperatuur, dodelijk kan zijn voor kankercellen. Er zijn nu gelukkig betere manieren om de temperatuur te verhogen beschikbaar: met behulp van microgolven kan lokaal, in de omgeving van de tumor, een gecontroleerde temperatuurverhoging worden bereikt. De moderne hyperthermie behandelingen zijn daarmee veel minder belastend voor de patiënt dan de oorspronkelijke koortsbehandeling.

Binnen de klinische hyperthermie wordt onderscheid gemaakt tussen verschillende typen behandelingen.
Deze uitleg komt van de site: http://www.hyperthermie.nl/ waar ook meer informatie is te vinden over deze behandeling.

Marga heeft 6 tot 8 behandelingen nodig en No Guts No Glory heeft een reservering vastgelegd dat deze behandelingen voor haar vergoed gaat worden.
Marga is heel opgelucht dat ze hierdoor kan gaan starten met de behandelingen en wil iedereen bedanken voor de steun aan NGNG zodat zij de kans krijgt voor een kwalitatiever langer leven te gaan!