Update en video van No Guts No Glory begunstigde Ivo

Update en video over onze begunstigde Ivo van zijn vrouw Anne-Marij:

Lekker weekje
Wat een fijn nieuws dat No Guts No Glory ons gaat helpen het gat te dichten van alle kosten die we in de Verenigde Staten gemaakt hebben voor Ivo’s behandeling! Bij deze even een update van hoe het met Ivo gaat in Seattle.

We zijn begin januari naar Seattle vertrokken voor Ivo’s CAR T-celbehandeling. Maar helaas kregen we te maken met complicaties en moest Ivo met spoed worden opgenomen en nog een aantal chemobehandelingen ondergaan. Hierdoor liep de start van de behandeling vertraging op én werden de kosten hoger en hoger. We zijn heel blij dat Zilveren Kruis Achmea hierin heeft geholpen waardoor een gat van €10.000 overblijft in plaats van €130.000!

Drie weken geleden zijn Ivo’s T-cellen uit zijn bloed gehaald. Deze worden nu gemodificeerd naar CAR T-cellen, zodat ze bij terugplaatsing de kankercellen gaan aanvallen. In het filmpje zie je hoe dat in zijn werk gaat. Het was dus vooral een tijdje wachten en telkens naar de kliniek voor controles en behandeling om de ziekte onder controle te houden. Maar deze week stond vol in het teken van onderzoek. Dit alles ter voorbereiding op het terugplaatsen van de CAR T-cellen begin maart. Beenmergpunctie (auw!!), veel scans, een biopt (auw!!), bloedonderzoek, etc.

De vorige weken voelde Ivo zich erg fijn bij alle bezoekjes aan de kliniek. Hij voelde zich niet goed en daar konden ze hem oplappen. Maar deze week had hij voor het eerst helemaal geen zin, hij voelt zich wel prima en wil liever wandelingetjes maken en koffietjes drinken. Dus dat is een goed teken! We genieten volop van tijd samen, elke dag kan het weer anders zijn.

Afgelopen weekend zijn we zelfs in best ok omstandigheden naar Victoria (Canada) afgereisd. Door alle complicaties de afgelopen weken gaat ons verblijf hier langer duren dan gepland waardoor we in de problemen zouden komen met onze 3 maanden visums. Dus we moesten ‘even’ de grens over om de visums te hernieuwen. We vonden dit tripje best spannend wat betreft Ivo’s conditie. Gelukkig hadden we het niet beter kunnen plannen. Ook hier leeft en denkt men flink mee. Zo werd geregeld met de vliegtuigmaatschappij dat we gratis konden reizen! Heen met de boot, terug met het watervliegtuig. Gijs vond gehoorbescherming in het vliegtuig een feest!

Hopelijk blijft het rustig hier de komende tijd en wordt de eerste spannende hobbel het terugplaatsen van de CAR T-cellen. We houden jullie op de hoogte!

Veel liefs, ook namens Ivo en Gijs,

Anne-Marij