Koning Willem I college sportief op de bres voor No Guts No Glory

Wilger Tijssen, docent Sport en Bewegen op het Koning Willem I college in ‘s Hertogenbosch, is een bijzondere docent. Hij laat zijn klas als examentoets een aantal evenementen organiseren. Ze doen dit in projectverband, om ervan te leren en om zich in te zetten voor een goed doel. Gelukkig kwam hem No Guts No Glory ter ore. NGNG-vrijwilligster Margot van Trier heeft een presentatie gehouden op het Koning Willem I college en de studenten enthousiast gekregen!

spinning marathon 201504Bijvoorbeeld Kevin, Bram, Koen, Lars en Maarten. Zij organiseerden een spinning marathon waarbij de leerlingen kennis konden maken met het lesgeven aan ouderen in de fitnessruimte. De leerlingen hadden al ver van tevoren affiches opgehangen en mensen enthousiast gemaakt om mee te doen en geld te doneren aan No Guts No Glory.

Op 21 april was het dan zover en ontvingen ze twee groepen, van ongeveer vijftien personen per keer voor een heuse spinning les. Na een uur hard spinnen was iedereen voldaan en goed bezweet. Een geslaagde leuke activiteit met enthousiasme  uitgevoerd door de studenten. Wat het precieze bedrag is dat er is opgehaald weten we nu nog niet, maar daarover informeren we je graag later.

En dit is niet het enige dat er op sportief gebied georganiseerd wordt door deze bijzondere school! Op zaterdag 16 mei neemt bijvoorbeeld bijna heel de groep deel aan de breakoutrun in Schaijk. Komt allen om ze aan te moedigen en een mooi bedrag bij elkaar te laten hollen voor No Guts No Glory.

We houden je graag op de hoogte van de andere sportieve activiteiten die de leerlingen van het Koning Willem I college organiseren. Voor nu: bedankt studenten! Jullie zijn geweldig.