Track van Tiger Pilots voor NGNG van niks naar 1 in de iTunes top 10

Woensdag 3 december ging de campagne No Music No Glory officieel van start met de lancering van de videoclip van het nummer ‘Life’ van de Tiger Pilots. Alle downloads van het nummer komen ten goede aan stichting No Guts No Glory, ook wel NGNG. Direct kreeg het nummer zoveel (social) media aandacht dat het die woensdag van niks naar nummer 1 steeg in de iTunes top 100, boven Mr. Probz. Nog steeds staat het nummer in de bovenste regionen van de iTunes top 100.

Op de dag van de lancering werd er zoveel getwitterd over #NoMusicNoGlory dat het trending topic werd in Nederland. Ook de reguliere media besteden veel aandacht aan de ‘moddervette rocksong’ (GeenStijl.nl). Voorzitter van NGNG Ellen Gerritsen was in de dagen vanaf de lancering onder andere te horen op Q-music en bij Giel op 3FM. Stichting No Guts No Glory is ongelooflijk blij verrast en dankbaar dat de campagne zo’n vlucht heeft genomen. Ellen: “Ik dacht echt: holy fuck! Ik had niet verwacht dat het zo hard zou gaan en dat zoveel mensen het mooi zouden vinden. Wat een cadeau. Natuurlijk hopen we dat mensen het blijven downloaden, zodat we zoveel mogelijk mensen kunnen helpen met het geld dat we daarmee binnenkrijgen.”

Het nummer ‘Life’ en de bijbehorende clip en marketingcampagne zijn gedaan met €0 budget. De track is belangeloos opgenomen door de band Tiger Pilots in samenwerking met producer Yvo van Gemert. Portretnet.nl heeft de bijbehorende videoclip gemaakt. Het doel is om het nummer zoveel mogelijk gedeeld en gedownload te krijgen om aandacht en donaties te genereren voor NGNG. De opbrengst gaat volledig naar de stichting en haar begunstigde(n).

De campagne is tot stand gekomen met de hulp, expertise en inzet van talloze vrijwilligers. Stichting No Guts No Glory laat daarmee zien dat het mogelijk is om zonder budget, maar met heel veel positiviteit èn muziek aandacht te vragen voor een goed doel!

Ontdek de videoclip , download ‘Life’ via iTunes  of Google Play en spread the word!

Life, make it count!
No Music No Glory

Meer informatie? Lees ook:

Waarom No Music No Glory door Ellen Gerritsen
Hoofdrolspeler clip Sander aan het woord
Start campagne; the making of ‘Life’